Mai multe orașe de pe China continentală au legături feroviare directe către și dinspre Hong Kong conform ultimului orar al CR, în timp ce rețeaua feroviară națională continuă să crească cu un alt val de deschideri de la sfârșitul anului legăturile Kong au fost îmbunătățite în ultima extindere a rețelei chineze de mare viteză.
CHINA: Prin intermediul serviciilor de mare viteză între Xi’an, Wuhan și Kowloon au fost lansate oficial pe 5 ianuarie, când China Railways a prezentat cel mai recent program național.
Folosind linia de mare viteză Guangzhou – Shenzhen – Hong Kong, deschisă în 2018, serviciile suplimentare sunt menite să îmbunătățească legăturile dintre Regiunea Administrativă Specială Hong Kong și orașele importante de pe teritoriul Chinei continentale.
Odată cu modificarea orarului, Suzhou a devenit primul oraș la nivel de prefectură din Jiangsu care a fost deservit de trenuri directe către Hong Kong, în urma inaugurării oficiale a liniei Shanghai Hongqiao – Suzhou Nan – Huzhou de 163,5 km pe 26 decembrie.
În construcție din 2020 pentru a crește capacitatea în regiunea deltei fluviului Yangtze, pe această linie de 350 km/h circulă deja 110 trenuri/zi în fiecare sens, față de un serviciu inițial de 38 de trenuri/zi introdus din noiembrie.
Potrivit Administrației Naționale a Căilor Ferate, lungimea totală a căilor ferate din regiunea deltei fluviului Yangtze depășește acum 15.000 km, dintre care aproape jumătate sunt linii de mare viteză. Deschiderea celei mai recente rute a redus timpul de călătorie cel mai rapid între Shanghai și Huzhou de la 2 ore la doar 43 de minute.
Lungimea rețelei de mare viteză a Chinei a ajuns acum la 47.000 km, a raportat NRA pe 26 decembrie. Un total de 3.000 de rute-km de linie nouă au fost puse în funcțiune în 2024, dintre care 2.300 km au fost desemnați ca fiind de mare viteză. Acest lucru a mărit lungimea totală a rețelei de căi ferate din China la 162.000 km. Alți 590 de miliarde de yuani au fost alocați pentru investiții feroviare în cursul anului 2025, care se așteaptă să vadă încă 2.600 km de linie nouă să intre în funcțiune. Rețeaua feroviară totală a Chinei este acum vizată să atingă 180.000 de rute-km până în 2030, inclusiv aproximativ 60.000 km de linii de mare viteză.
Printre liniile adăugate în ultimele luni, o traseu de 236,5 km în provincia Shandong a fost deschis pentru serviciul de venituri pe 21 octombrie. Legând Changyi lângă Weifang de Zhifu din districtul Yantai, traseui de 350 km/h este destinat să facă parte dintr-un viitor Axa Tianjin – Weifangai – Yantai.
Jining – Datong – Yuanping
Pe 31 decembrie a fost inaugurată o altă linie de mare viteză de 250 km/h, care leagă Jining din Regiunea Autonomă Mongolia Interioară cu Datong și Yuanping din provincia Shanxi. Începând cu 21 noiembrie, rularea de probă a avut loc pe aceast traseu de 268,3 km, care este conceput pentru a conecta regiunile centrale și vestice Nei Mongol la rețeaua națională de mare viteză. Operată de China Railway Hohhot Group, o filială CR, linia se conectează cu liniile de mare viteză Hohhot – Zhangjiakou, Datong – Xi’an și Zhengzhou – Taiyuan, reducând timpul de călătorie între capitalele provinciale Hohhot și Taiyuan de la aproximativ 5 ore. la 2½ h.
În provincia vecină Gansu, construcția secțiunii Wuwei – Zhangye a liniei de mare viteză Lanzhou – Zhangye a fost lansată oficial pe 15 decembrie. Lucrările pe traseul de 244 km sunt de așteptat să dureze aproximativ trei ani, adăugând stații la Jinchang Nan, Shandan Bei și Zhangye Xi. Aceasta este a treia etapă a unei linii de 250 km/h care a fost în construcție în ultimul deceniu. Prima fază de 61 km de la Lanzhou Xi până la aeroportul Zhongchuan a fost finalizată în septembrie 2015, în timp ce a doua secțiune de 193 km până la Wuwei Dong a fost deschisă în iunie 2024.
Creșterea traficului.
Potrivit NRA, căile ferate din China au transportat 4,08 miliarde de călători în 2024, o creștere de 10,8% față de 2023. Se preconizează că numărul de călători va continua să crească în 2025, până la o prognoză de 4,28 miliarde. Între timp, se estimează că volumele de mărfuri vor crește cu aproximativ 3% în anul viitor, până la 5,18 miliarde de tone.
Prelucrare și foto după railwaygazette.com