Acesta costă 1,8 miliarde de euro și are o viteză proiectată de 200 km / h. Noua linie ferată electrificată de la Atena la Salonic este deja finalizată și funcționează. La sfârșitul lunii ianuarie, proiectul feroviar a fost finalizat sub auspiciile companiei ERGOSE. O etapă cheie, a fost un proiect de două decenii.
Lucrarea feroviară dintre Lianokladi și Domokos, o zonă deosebit de dificilă a liniei datorită terenului său montan, este complet electrificată. Secțiunea de 31 km cuprinde: zece poduri și un tunel dublu Othryos nou de 6,38 kilometri, care se termină la câmpia Xyniadas și se îndreaptă spre zona muntoasă Domokos până la Gara Domokos.
Linia electrificată face parte din noul aliniament de 106 km de cale dublă între Tithorea și Domokos și cu un tunel dublu de 9,038 km fiecare, urmează un curs plat prin valea râului Sperchios și se termină la Lianokladi Gară, înlocuind o linie simplă de 122 km. Linia de 1,8 miliarde de euro are o viteză proiectată de 160-200 km / h și include noi stații la Molos și Agios Stefanos.
Compania a finalizat un proiect foarte important pentru construirea unei noi linii de cale ferată pe axa feroviară principală “Piraeus-Atena-Salonic”. Acesta este un upgrade vital, care oferă țării o linie feroviară dublă, modernă și complet inter-operabilă, electrificată.
TRAINOSE, care va circula pe această linie este acum deținută de compania italiană “Ferrovie dello Stato Italiane”.
Prelucrare după themajor.eu și ergose.gr