Prima dintre cele 62 de locomotive electrice Traxx AC, pe care Bombardier Transportation le construiește la Kassel in Germania pentru căile ferate din Israel, a sosit la 28 iunie la Portul Kishon din Haifa si a fost apoi transportată pe calea ferată la atelierele Kishon ale ISR.
În prezent, ISR nu are linii electrificate, dar este instalată o linie aeriană de 25 kV 50 Hz pe mai multe căi. O secțiune din linia A1 rapidă către Ierusalim, lângă mănăstirea Latrun, va fi folosită pentru testarea și punerea în funcțiune.
ISR a lansat licitații în iulie 2014 pentru furnizarea a 62-78 de locomotive, ca parte a programului său de electrificare. Specificația necesită ca locomotivele să poată funcționa în modul push-pull cu până la opt vagoane cu punte dublă, sau 12 vagoane cu o singură punte, la o viteză maximă de 160 km/h.
Alstom, Bombardier, CAF, CNR, CSR, Hyundai Rotem, Siemens și Škoda Transportation au prezentat expresii de interes. Au fost primite patru oferte, iar Bombardier și Alstom au fost selectați pentru negocieri finale. În august 2015, Bombardier a fost ales pentru a furniza 62 de locomotive în valoare de 1 miliard de șecheri de la uzina din Kassel, cu o opțiune pentru încă 32.
Ca parte a proiectului de construcție a liniei rapide A1, primul tren de încercare care cuprinde o locomotivă diesel Euro 4000 și vagoane încărcate cu balast mărunt a pornit de la Tel Aviv la podul Latrun pe 20 august.
Prelucrat după railwaygazette