Locomotiva electro-diesel Vectron produsă de Siemens prinde contur

csm_tn_siemens-vectron-dual-mode-cutaway_23e5aea70aGERMANIA: Siemens Mobility a demarat construcția a două locomotive electro-diesel prototip de tip Vectron Dual Mode, umplând un gol în gama actuală de produse. Prima locomotivă va fi prezentată la târgul Transport Logistic din München în iunie 2019. Cu autorizația de exploatare în Germania așteptată până la sfârșitul anului 2019, compania speră să poată începe livrările comerciale în 2020.

Bazându-se pe variantele existente diesel și electrice Vectron, locomotiva Bo-Bo de 160 km/h este destinată în principal transportului de mărfuri. Acesta va putea prelua energia electrică de la linia aeriană de 15 kV 16,7 Hz sau de la un motor diesel MTU de 2.400 kW, oferind o putere de tracțiune de 2.000 kW la roată și un efort de tracțiune de 300 kN. Cu un rezervor de combustibil complet alimentat cu 2.500 de litri, greutatea totală va fi de aproximativ 90 de tone, păstrând maximul de încărcare a osiei în limita standardului UIC de 22,5 tone.

Potrivit Siemens, modelul Vectron Dual Mode nu este o locomotivă electrică cu motor diesel “last mile”, ci o locomotivă diesel complet funcțională pentru aplicațiile de linie principală. Acest lucru ar fi ideal pentru rutele care sunt doar parțial electrificate sau pentru ocoliri în caz de incidente sau lucrări de inginerie. O simulare inițială bazată pe funcționarea electrică de 80% și 20% pe motorină prevede o reducere anuală de 950 tone a emisiilor de CO2 ; echivalent și o reducere cu 53% a costurilor cu energia și întreținerea în comparație cu funcționarea unei locomotive convenționale diesel sub rețeaua de contact.

În timp ce calificarea de tracțiune de 2.000 kW ar fi suficientă pentru multe aplicații, Vectron Dual Mode a fost proiectată pentru dublarea trenurilor grele. Aceasta va fi capabilă să ruleze cu mai multe modele diesel și electrice Vectron, precum și diesele Siemens Eurorunner anterioare. Instalația de control PZB va fi echipată pentru utilizare în Germania, dar proiectarea este “pregătită pentru ETCS” pentru a facilita retehnologizarea.

Prelucrare si foto după railwaygazette

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj