Rata de cofinanțare europeană crește de la 75% la 85% pentru proiectele mari de infrastructură, precum Magistrala 6 de metrou. Potrivit Reprezentantei Comisiei Europene în România, comisarul european pentru politica regională Corina Crețu a aprobat modificarea Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM), prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanță majoră pentru România, precum Magistrala 6 de metrou sau Autostrada Unirii.
Astfel, rata de cofinanțare europeana creste de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea Rețelei Transeuropene de Transport (TEN-T), a celei de metrou, precum si a celor de transport multimodal.
Decizia este valabilă și pentru infrastructura portuară – terminalele de marfă, zonele de manipulare a containerelor, de logistică și instalații feroviare majore.
“România are nevoie de infrastructură de transport modernă, care să-i susțină creșterea economică. Modificările pe care le-am aprobat in cadrul POIM au rolul de a impulsiona dezvoltarea unor rețele de transport rutier și feroviar de care România are atât de multă nevoie! Sper că în perioada următoare să primim din țară noi propuneri de proiecte în special în domeniul infrastructurii de transport”, a declarat Corina Crețu.
Decizia Comisiei Europene privind modificarea Programului Operațional Infrastructura Mare vine ca urmare a unei cereri transmise in acest sens de România în luna octombrie 2018.
În perioada 2014 – 2020, România are alocate peste 22 de miliarde de euro prin politica de coeziune a Uniunii Europene, din care 9,2 miliarde sunt destinate Programului Operațional Infrastructura Mare.
Informație preluată de pe pagina web clubferoviar.ro