SLOVACIA: Operatorul național ZSSK a acordat firmei Stadler un contract pentru furnizarea a cinci rame electrice (EMU) de 1,5 kV cc la linia de contact și a unei locomotive electro-diesel pentru rețeaua de căi ferate de 35 km Tatra Electric, cu ecartament metric, care are o secțiune de funcționare a cremalierei. Livrarea este programată pentru anul 2022.
Anunțând comanda pe 17 octombrie, Stadler a declarat că EMU cu podea joasă vor fi de ultimă generație a familiei sale GTW, personalizate pentru operațiunile de cale ferată cu cremalieră și de aderență. Vehicule similare sunt în circulație în Franța și Elveția.
Unitățile vor avea fiecare câte 91 de locuri și două spații pentru scaune cu rotile, cu o zonă multifuncțională pentru biciclete și cărucioare, wi-fi, aer condiționat, un sistem modern de informare a pasagerilor și facilități de numărare a pasagerilor.
Locomotiva electro-diesel va îndeplini normele de emisii de la stadiul IIIB și poate fi echipată cu o suflanta de zăpadă. Cabinele vor fi dotate cu aer condiționat și vor fi echipate pentru telecomandă radio. Locomotive similare sunt utilizate în Elveția și Spania.
Prelucrare și foto după railwaygazette