Metroul Londonez – testul de recuperare a energiei se dovedește de succes

tn_gb-london-victorialine-train-blur_05Transport for London (TfL) a anunţat că a fost testată cu succes instalaţia „premieră mondială” Harmonic & Energy Saving Optimiser – HESOP (instalaţie de optimizare a armonicilor şi a economiei de energie) realizată de Alstom utilizând tehnologia de recuperare a energiei într-o substaţie a unei linii de metrou.

În afară de alimentare cu energia regenerată prin frânarea trenurilor, HESOP poate returna în reţeaua furnizorului energia regenerată care nu este utilizată pentru accelerarea trenurilor.

Echipamentul HESOP a fost instalat la substaţia Victoria Line’s Cloudesley Road de către compania UK Power Networks Services, în baza unui contract de 1 milion Euro. După o funcţionare timp de cinci săptămâni în regim de probe, TfL a anunţat că energia recuperată într-o săptămână a fost echivalentă cu consumul staţiei Holborn în mai mult de două zile.

După perioada de probă, HESOP va rămâne în funcţie. O largă desfăşurare de tehnologie ar putea fi inclusă ca parte a programului „TfL New Tube for London” (un nou metrou pentru Londra) de înlocuire a materialului rulant şi de modernizare a infrastructurii pe liniile Piccadilly, Bakerloo, Central and Waterloo & City.

TfL consideră că aceasta ar putea reduce cu 5 % costurile cu energia ale metroului londonez, reducându-se, de asemenea, căldura generată de frânarea trenurilor şi, ca urmare, şi energia necesară pentru funcţionarea sistemelor de răcire.

„Acest sistem ultra modern de frânare regenerativă are capacitatea de a transforma centralele electrice din reţeaua TfL, disponibilizând o mare cantitate de putere şi reducând semnificativfactura noastră de energie” a spus Chris Tong, şeful compartimentului Energie şi Răcire al metroului londonez. „Ne angajăm să facem mai mult pentru a reduce consumul nostru de energie şi această tehnologie – o premieră mondială pentru reţelele de metrou – este una din numeroasele inovaţii pe care le îmbrăţişăm pentru a diminua impactul nostru asupra mediului”.

Prelucrat după Railway Gazette din 05.10.2015

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj