Miniștrii europeni ai transporturilor au discutat despre dezvoltarea transportului feroviar

ministrii_transport_ueMiniștrii EUROPENI ai transporturilor au discutat despre dezvoltarea transportului feroviar, forma viitoare a rețelei transeuropene de transport (TEN-T) și prețurile energiei în timpul unei întâlniri informale de la Praga, precum și modalități de a face transportul feroviar mai atractiv și mai fiabil. Reuniunea a avut loc pe 21 octombrie sub președinția cehă a Consiliului Uniunii Europene (UE).

„Consolidarea relațiilor de transport va contribui, fără îndoială, nu numai la o circulație mai ușoară a persoanelor, ci va îmbunătăți și legăturile economice și sociale atât în interiorul UE, cât și în afara acesteia”, a declarat ministrul ceh al transporturilor, dl Martin Kupka, în urma negocierilor.

„Trebuie să găsim modalități de a face transportul feroviar mai eficient și mai atractiv pentru călători. După constrângerile cauzate de pandemia de Covid-19, observăm un interes din ce în ce mai mare pentru călătorii, dar, în același timp, vedem obstacole în calea utilizării mai mari a căilor ferate, în special în conexiunile transfrontaliere.”

Miniștrii au discutat mai întâi despre dezvoltarea căii ferate de mare viteză în diferite părți ale Europei și direcția investițiilor ulterioare din fondurile UE. Acestea au abordat, de asemenea, includerea de noi legături în rețeaua TEN-T și îmbunătățirea conectivității feroviare.

În lumina invaziei ruse a Ucrainei, proiectul de revizuire a rețelei TEN-T are în vedere eliminarea legăturilor feroviare din Rusia și Belarus și includerea coridoarelor de transport în Ucraina și Moldova, inclusiv posibilitățile de trecere de la 1520 mm la ecartament standard. .

Un alt subiect discutat în timpul întâlnirii a fost costul ridicat al energiei, unde calea ferată a fost afectată deosebit de puternic. Prețurile energiei reprezintă una dintre problemele cheie ale Președinției cehe.

Miniștrii au convenit asupra necesității de a continua electrificarea rețelei feroviare europene. Ei au discutat, de asemenea, ce pot face operatorii individuali și administratorii de infrastructură pentru a reduce intensitatea energetică, păstrând în același timp nivelul de serviciu existent.

„Am pregătit un set de măsuri specifice și practice pentru a reduce consumul de energie pe căile ferate care sunt utilizate de statele membre individuale”, a spus Kupka. „Acestea includ achiziționarea de vehicule mai eficiente, capabile să recupereze energie, unificarea sistemelor de alimentare cu energie, o utilizare mai mare a surselor locale de energie regenerabilă, deplasări mai fluide, fără a fi nevoie de opriri frecvente și înlocuirea iluminatului din stație cu alternative mai puțin consumatoare de energie.”

Sesiunea de după-amiază s-a concentrat asupra modalităților de îmbunătățire a calității și fiabilității transportului feroviar.

Miniștrii au discutat despre modul de eliminare a obstacolelor tehnice, îmbunătățirea coordonării închiderilor, fiabilitatea transportului și conexiuni mai bune. Ei au discutat, de asemenea, despre cum să fie mai ușoară achiziționarea de bilete internaționale și despre cum să informeze mai bine călătorii despre accidente și incidente. Ei au vorbit despre posibilitățile de îmbunătățire a orarului și de promovare a transportului pe distanțe lungi și transfrontalier.

Preluare și foto după IRJ

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj