Ministrul Transporturilor spune că trenurile merg mai încet ca înainte de 1989 din cauza uzurii. Sute de kilometri de cale ferată rămân anual nereparați

lucian_sova_MTPeste 300 de km de cale ferată se strică anual și doar 5% sunt reparați. Bilanțul a fost prezentat chiar de ministrul Transporturilor care a fost audiat în Parlament. Transportul feroviar este subfinanțat așa că trenurile au ajuns să circule mai încet decât în 1989, recunoaşte Lucian Şova. Ministrul a ţinut să precizeze că siguranţa călătorilor nu este pusă în pericol. (puteți accesa aici emisiunea de stiri a TVR)

În Drobeta Turnu Severin, unul din trenurile venite de la București a avut azi o întârziere de 100 de minute. De data aceasta, s-a defectat locomotiva, dar călătorii spun că suportă întârzieri și din cauza restricțiilor de viteză.

Peste 70% din liniile de cale ferată au nevoie de reparații, arată un raport al Ministerului Transporturilor. Până când se vor face, trenurile vor circula cu restricții de viteză.

Uzura afectează mai ales magistralele, acolo unde și traficul este mai mare. Viteza medie s-a redus la 82 de km pe oră, de la 109 km, viteza admisă pe magistrale. Se circulă și mai încet pe liniile secundare.

Pentru că durează prea mult deplasarea, tot mai mulți călători preferă transportul rutier. Față de 1989, numărul călătorilor cu trenul a scăzut cu peste 80%. Dacă modelul de finanțare al CFR se va menține, e posibilă închiderea unor tronsoane de cale ferată, avertizează Ministerul Transporturilor.

Preluare după pagina web stiri.tvr.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj