Modernizare și electrificare Cluj – Oradea, proiect finanțat de Guvernul României și Uniunea Europeană

cale-ferata-oradea-clujLucrările din proiect vizează modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine, precum și electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată. Toate clădirile de călători vor beneficia de compartimentări ce vizează fluidizarea circulațiilor, de grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum și grupuri sanitare speciale pentru mamă și copil. Traseele de circulație pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranță a persoanelor cu handicap locomotor și vizual, fiind prevăzute, de asemenea, rampe și marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire și către punctele principale de interes. Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a proiectului. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

Situația actuală: Linia de cale ferată 300, Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, este situată în nord Vestul României, pe raza județelor Cluj, Sălaj și Bihor. Lungimea liniei de cale ferată: 166,216 km, între stațiile CF Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, 5,983 km  în intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria și 172,199 km din care:

  • linia cf electrificată: 6,109 km și neelectrificată: 160,107 km.
  • linie cf dublă: 88,168 km și simplă: 78,048 km.

Pe tronsonul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt amplasate 22 de puncte de secționare (10 stații cf și 12 halte de mișcare) și 21 halte comerciale (puncte de oprire în linie curentă).

Viteza maximă actuală de circulație a trenurilor de călători este cuprinsă între 60-120 km/h și între 60-70 km/h pentru trenurile de marfă iar după reabilitare viteza de circulație va fi de 120 km/h pentru trenuri de marfă respectiv 160 km/h pentru trenurile de călători.

Principalii  indicatori  care rezultă prin implementarea studiului  de  fezabilitate “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor”, sunt:

  • Linie de cale ferată electrificată: 160 km;
  • Înființare 4 Substații de tracțiune noi;
  • Reabilitare linie de cale ferată simplă: 60,0 km, linie dublă 88,00 km:
  • Realizare linie dublă nouă: 18,0 km rezultând o lungime totală de 105,4 km de cale dublă;
  • Reducerea timpilor de parcurs pe distanța Cluj-Napoca – Episcopia Bihor cu cca 52 de minute (de la 170 min. existent la 118 min.)
  • Reabilitare 10 Stații CF (linii, peroane și clădiri);
  • Reabilitare 12 Halte de mișcare (linii, peroane și clădiri);
  • Reabilitare 21 Puncte de Oprire (linii, peroane);
  • Construcție Centru operațional de comandă și control (OCC) în Cluj-Napoca;
  • Hale de mentenanță noi, în Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea;
  • Construcție clădiri Districte LC în Ciucea și Oradea;
  • Reabilitare 34 poduri existente;
  • Reabilitare 6 pasaje inferioare;
  • Realizare 2 pasaje inferioare noi (Tileagd și Oradea);
  • Realizare 3 Ecoducte;
  • Reabilitare 4 Tunele existente: (Stana 1, L=298 m, Stana 2, L=320 m, Șuncuiuș, L=191 m, Peștera, L=86 m);
  • Reabilitare 210 podețe;
  • Înființare Pasaj superior Tăietura Turcului în Municipiul Cluj-Napoca;
  • Reabilitare 1 pasaj superior;
  • Lucrări de consolidări în 134 de puncte (Ltotal = 29,40 km);
  • Lucrări de apărări în 29 de puncte (Ltotal = 11,03 km);
  • Montare panouri fonoabsorbante pe o lungime de 40 km (pe ambele părți ale liniei cf).

Valoarea totală a investiției: 6,330 mld lei fără TVA (1,319 mld euro) din care, valoarea lucrărilor de construcții montaj este de 5,063 mld lei (1,055 mld euro).

Prelucrare după infooradea

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj