BELGIA: Managerul de infrastructură Infrabel a finalizat cu succes o actualizare majoră a semnalizării în stația Bruxelles Midi, în cadrul unui proiect de 24 de milioane EURO pentru pregătirea introducerii ETCS pe linia de intersecție Bruxelles Junction.
În două întreruperi de circulație în weekendurile din 1-3 noiembrie și 9-11 noiembrie, 300 de angajați de la Infrabel și contractorii săi au înlocuit motoarele electrice la 170 de macazuri și au reînnoit 65 de semnale în zona stației. Motoarele de acționare de 150 V ale macazurilor existente au fost înlocuite cu motoare de acționare trifazate de 400 V, în timp ce comenzile cu relee vechi de 50 de ani au fost înlocuite cu o tehnologie modernă capabilă să interfațeze cu ETCS-ul viitor. Alstom a furnizat noile module de antrenare a macazurilor, în timp ce Siemens Mobility a asigurat numărătoarele de osii și comanda macazurilor.
În timpul întreruperii circulației, toate trenurile au rebrusat la Bruxelles Midi, fără servicii care să poată utiliza conexiunea feroviară nord-sud, care în mod normal este circulată de 1.200 de trenuri și 128.000 de călători pe zi. Serviciile au fost restricționate începând cu 14 octombrie, aproximativ o treime din macaze au fost scoase din uz până la reînnoirea motoarelor de acționare. Serviciile complete au fost reluate pe 12 noiembrie, fără a fi semnalate probleme.
Infrabel și filiala sa de management de proiect TUC Rail a lucrat la modernizarea legăturii cu șase linii de la Bruxelles Junction încă din anul 2014, cu echipamente de semnalizare și linie aeriană de contact complet reînnoite până la sfârșitul anului 2018. Pe cât a fost posibil, această lucrare a fost concentrată în lucrări realizate în timpul nopții și în weekend, în vederea reducerii la minimum a nevoii de opriri totale de circulație.
Prelucrare și foto după Railway Gazette