În cadrul proiectului SMARAGD solicitat de BMVI, Siemens, DLR și Copting investighează procedurile aeriene pentru întreținerea predictivă a infrastructurii feroviare.
Prin proiectul SMARAGD se investighează metodele cu care aeronavele fără pilot pot fi utilizate pentru întreținerea predictivă a liniilor de contact feroviare. În acest scop, un multicopter este echipat cu un sistem de camere de înaltă rezoluție și este utilizat pe bază de test pe diferite linii de cale ferată. Elemente precum izolatoarele pot fi identificate și localizate automat folosind datele imaginii. Cu ajutorul inteligenței artificiale (IA), elementele individuale trebuie monitorizate. În plus față de dezvoltarea algoritmilor de detectare, se investighează ce acuratețe poate fi obținută cu datele camerei video. Deoarece zborul peste liniile de cale ferată nu este pur și simplu permis, proiectul examinează aspectele juridice și organizaționale pentru operarea în siguranță a aeronavelor fără pilot.
Puteți accesa aici traducerea în limba română făcută de Dipl. Ing. Dan Fulea, AIFR Brașov, a articolului menționat având autori pe: Franz Andert / Nils Kornfeld / Florian Nikodem / Haiyan Li / Stefan Kluckner / Laura Gruber / Christian Kaiser