GERMANIA: Sistemul de control al trenurilor ETCS nivel 3 a fost pus în funcțiune cu succes pe monorailul suspendat Schwebebahn din Wuppertal, care s-a redeschis în august după o închidere de nouă luni pentru reînnoirea infrastructurii.
Sub ETCS nivel 3, gradul de ocupare al traseului este determinat numai de vehiculele care își comunică pozițiile prin radio către computerul central. Acest lucru evită nevoia de componente convenționale de detectare a trenului, precum numărătoarele de osii, care au fost acum eliminate.
Alstom a furnizat tehnologia sa Atlas ETCS în cadrul unui contract semnat cu WSW Mobil în anul 2012. Acest contract a acoperit echipamentul de bord pentru toate cele 31 de vehicule din noul parc de vehicule monorail al Schwebebahn, precum și vehiculele de patrimoniu Kaiserwagen. De asemenea, sistemul a inclus echipamente de linie, cum ar fi centrul radio bloc, sistemul de interblocare și o interfață la sistemul de control al funcționării.
Wuppertal este primul oraș din Germania care a adoptat ETCS pentru o aplicație feroviară urbană, potrivit directorului general al Alstom pentru Germania și Austria, Jörg Nikutta. Alstom a furnizat componentele din fabricile sale din Villeurbanne și Bologna, instalarea și punerea în funcțiune fiind efectuate de personalul Alstom din Charleroi, Salzgitter și Berlin.
Prelucrare și foto după Metro Report