”Ministerul Transporturilor a absorbit fonduri europene de 895 milioane de euro, la care se adauga contracte sau acte aditionale de finantare de 570 de milioane de lei, obtinand acordul finantatorilor europeni sa supracontracteze lucrari de infrastructura pana la o valoare de 300% pentru axele de transport ale POIM 2014 – 2020”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Sova, la 2 august in cadrul unei conferinte de presa in care a prezentat bilantul de activitate pe primele sase luni din 2018.
”Au fost autorizate cheltuieli in valoare de 895 milioane de euro. Exista contracte sau acte aditionale de finantare in valoare de inca 570 de milioane de lei, iar proiectele care se afla în diverse stadii de evolutie se ridica la 11 miliarde de euro, ceea ce înseamna o valoare care depaseste de doua ori suma pe care o avem la dispozitie din partea Comisiei Europene pentru acest exercitiu financiar”, a punctat ministrul Lucian Sova.
Ne dorim sa avem cat mai multe proiecte contractate a caror executie sa inceapa si pe de o parte cat mai mult din ceea ce propunem sa construim sa si realizam. Pe de alta parte, acest grad de absorbtie are o semnificatie deosebita nu numai din perspectiva finantarii proiectelor, cat si pentru faptul ca pe orizontala va produce efecte pozitive la nivelul bugetului de stat”, a explicat ministrul Transporturilor.
Pe segmentul infrastructurii feroviare, printre proiectele aprobate de Comisia Europeana se numara reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera Curtici-Simeria, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/ h, intre Km 614 si Simeria.
Se estimeaza ca pe cele patru subtronsoane lucrarile vor fi gata in 2020:
- Simeria – Gurasada 41 km
- Gurasada – Ilteu 22 km
- Ilteu – Barzava 34 km
- Barzava – Km 614 42 km
Tot in bilantul pentru primele sase luni ale acestui an se precizeaza ca CFR SA a reusit sa deschida un segment de 6 kilometri de linie noua, pe traseul Sighisoara-Coslariu, pe care este cuprins si cel mai lung tunel feroviar construit, cu fonduri europene, in Romania de dupa ‘89. Este vorba de tunelul Danes, lung de 969 metri.
Anul acesta sunt in curs de receptie 144 de kilometri de cale ferata modernizata intre Sighisoara-Coslariu si Coslariu-Simeria. Tronsonul va permite circulatia trenurilor de calatori la viteza de 160 km/h si la 120 km/h pentru trenurile de marfa.
In plus, CFR SA a executat lucrari, in regie proprie, pentru ridicarea a 192 restrictii de viteza.
- Se afla in curs de finalizare si receptie lucrari la podurile dunarene Cernavoda si Borcea.
- De asemenea, un nou sistem de informare a publicului a fost instalat in Gara de Nord.
- Podul de la Mogosoaia a fost modernizat si dat in folosinta.
Tot in prima jumatate a acestui an a fost desemnat castigatorul licitatiei pentru modernizarea subsectiunilor de cale ferată Brasov – Apata si Cata – Sighisoara. Contractul se ridica la o valoare de 3,143 miliarde lei.
Informație prelucrată de pe pagina web Club Feroviar