Referenced Track Geometry (RTG) de la Plasser & Theurer și tmc oferă o metodă foarte eficientă din punct de vedere tehnologic de măsurare a geometriei șinei cu referință în termeni de precizie, siguranță și eficiență. Sistemul este deja utilizat în întreaga lume și este în continuă dezvoltare și adaptat la noile cerințe.
Geometria cu referință a căii. Atât construcţiile noi, cât și întreținerea eficientă a infrastructurii feroviare, în special a liniilor, necesită măsurarea precisă a poziției căii ferate pentru a se asigura că linia respectă standardele specifice. Un nivel ridicat de precizie poate fi deja atins cu metode convenționale, cum ar fi procedura de compensare sau corectarea individuală a erorilor.
Cu toate acestea, această metodă se referă doar la geometria relativă (sau „internă”). Din moment ce fără să existe vreo referire la puncte de referință externe, cum ar fi punctele de marcare a căii, poate fi creată o geometrie conformă cu standardul, nu se poate garanta că linia îndeplinește toate intervalele de toleranță faţă de punctele de referință din jur, cum ar fi căile învecinate sau marginile peronului.
Acestea trebuie verificate separat folosind metode complexe de măsurare manuală. Dacă acum conectați aceste puncte de referință cu geometria relativă a căii, aceasta se numește geometria căii cu referință (sau „exterioară”). Pentru a-și optimiza măsurarea, Plasser & Theurer și Track Machines Connected (tmc) au dezvoltat o soluție comună – Referenced Track Geometry. Sistemul se bazează pe hardware-ul și software-ul dezvoltat de tmc, în timp ce integrarea pe mașinile de la Plasser & Theurer sub numele Plasser Referenced Track Geometry este deja implementat.
Prin combinarea mai multor componente ale sistemului, RTG permite măsurarea precisă a geometriei căii de referință la viteze mari fără a sacrifica acuratețea măsurătorilor și fără închideri de linie.
În acest scop, tmc a dezvoltat un sistem de camere stereo constând din camere de mare viteză și lumini inelare cu infraroșu, care are markeri de măsurare speciali în intervalul submilimetru. Zona poate fi măsurată la o distanță de câțiva metri. Acest sistem de camere stereo poate fi instalat pe ambele părți ale unei mașini și poate fi operat în paralel. Aceasta înseamnă că toate datele necesare pot fi înregistrate într-un singur ciclu de măsurare, indiferent de linia de referință a geometriei căii.
În plus, se efectuează și o măsurătoare folosind sistemul de măsurare a geometriei căii PosTG, care constă dintr-un sistem de măsurare inerțial, sisteme de măsurare pentru măsurarea ecartamentului căii și măsurarea distanței, precum și antene GNSS.
Traducerea articolului din revista ETR nr. 9/2023, pg. 76-79, autori Dipl.Ing. Alexander Brennsteiner şi Benjamin Stuntner, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea poate fi accesată aici.