Un studiu realizat de Direcția Națională a Căilor Ferate din Norvegia a ajuns la concluzia că cel mai bun înlocuitor pentru tracțiunea diesel este sistemul de tracțiune cu baterii combinat cu electrificarea parțială. Zilele tracțiunii diesel în Norvegia ar putea fi numărate.
Studiul Null Emissions Solutions pentru Căile Ferate Neelectrificate (Nullfib) a fost realizat între ianuarie și decembrie 2019, în cooperare cu Norske Tog și managerul de infrastructură Bane Nor.
Studiul a considerat care soluții cu emisii zero sunt o alternativă la combustibilii fosili, oferind în același timp cele mai bune economii financiare și care este cea mai bună opțiune pentru investiții suplimentare.
Proiectul a avut în vedere cinci opțiuni:
- Hidrogen
- Biogaz
- Biodiesel
- Baterie și
- Funcționare cu baterii și cu electrificare parțială
Studiul a concluzionat că tehnologia bazată pe baterii este cea mai durabilă și robustă soluție pentru a înlocui tracțiunea diesel pe calea ferată, combinată cu electrificarea parțială. „Acest concept este compatibil cu tehnologia actuală și, prin urmare, poate fi utilizat pe întreaga rețea feroviară existentă”, a declarat Direcția Căilor Ferate.
În prezent, există șapte linii neelectrificate în Norvegia. “O tranziție către soluții cu emisii zero va reduce amprenta de carbon a căilor ferate și va oferi economii socio-economice favorabile”, a declarat Direcția Căilor Ferate. „În același timp, aceasta va crește, de asemenea, competitivitatea feroviară cu alte forme de transport.
„Evoluțiile tehnologice în soluțiile cu emisii zero sunt foarte rapide. Prin urmare, este important ca alegerile să fie făcute ca puncte forte, în loc să slăbească competitivitatea căilor ferate pe o piață de transport sensibilă la prețuri. Aceasta înseamnă că pentru o creștere a numărului de călători și de marfă într-un moment în care mobilitatea trebuie să implice din ce în ce mai mult zero emisii, calea ferată trebuie să fie echipată în mod adecvat”
Prelucrare și foto după David Briginshaw, IRJ