Un nou sistem de gestionare a traficului feroviar bazat pe ETCS este în curs de dezvoltare în Elveția ca urmare a finalizării cu succes a unui studiu de fezabilitate în decembrie 2018 în cadrul programului Smartrail 4.0.
Programul Smartrail 4.0 a fost lansat în 2017 cu până la 100 de persoane care lucrează la o simulare care să acopere orarele, secvența trenurilor, interblocările, conectivitatea, funcționarea automată a trenurilor, manevrarea și optimizarea în caz de întreruperi. Obiectivul este de a spori capacitatea de transport de călători și de transport de marfă cu 15-30% pe infrastructura existentă din Elveția, care este deja cea mai intensivă rețea feroviară din Europa.
Succesul acestui studiu reprezintă un salt înainte în procesul de digitalizare, potrivit directorului de proiect, dl Marc Reber. Planul este de a dezvolta sistemul în trei faze cu faza de dezvoltare a proiectului, care urmează să fie finalizată până la sfârșitul acestui an.
Aceasta va fi urmată de o fază de testare care va dura între 2020 și 2026, în care conceptul va fi testat pe una sau mai multe linii. Următoarea actualizare majoră a specificației tehnice de interoperabilitate (STI) pentru comandă și control de semnalizare (CCS) este așteptată în 2022, care va include caracteristici importante pentru SR40, cum ar fi utilizarea sistemului FRMCS pentru ETCS și comunicații vocale , funcționarea automată a trenului, semnalizarea electronică virtuală și integritatea trenului pentru nivelul ETCS 3.
Smartrail 4.0 va fi lansat între 2027 și 2038, oferind câteva beneficii majore. Acestea includ:
- reducere anuală a costurilor de 450 milioane SFR (451 milioane USD), începând cu anul 2040, din care 270 milioane SFr va fi din reducerea numărului de instalații, iar 180 milioane SF vor proveni din automatizarea planificării și funcționării și costurile de siguranță mai mici
- capacitate crescută prin posibilitatea de a localiza trenurile cu exactitate și de a face față în mod mai eficient întreruperilor
- reducere de 70% a numărului de dulapuri de semnalizare care conduc la o reducere de 50% a numărului de întreruperi ale dulapurilor de semnal și o reducere cu 2% a minutelor de întârziere
- un serviciu mai bun pentru clienți datorită frecvenței mai ridicate a trenurilor, mai puține întreruperi, punctualitate îmbunătățită și informații mai bune călătorilor
- creștere de 50% a disponibilității instalațiilor de siguranță, și un “salt cuantic” în siguranță prin automatizare, inclusiv manevrarea și faptul că toate obiectele din zonele îngustate ale stației vor fi vizibile electronic în orice moment.
Smartrail 4.0 este un program comun care implică Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB), BLS, Căile Ferate Sud-Est (SOB), Căile Ferate Rhaetian (RhB) și Uniunea Transporturilor Publice din Elveția (VöV).
Prelucrare după railjournal.com