Directorul CFR SA, Marius Chiper, a declarat, duminică, într-un interviu acordat Agerpres, că noul mers al trenurilor va reduce timpii de mers astfel încât ” să se condensese timpii de mers prin eliminarea restricţiilor”.
”Acum, regula este asta: fiecare operator feroviar îşi face programul de trasee pe care le va solicita în funcţie de capacitatea lui de operare. Noi suntem obligaţi să răspundem la cererea de trasee pe care o fac operatorii. Din punct de vedere al managerului de infrastructură, intenţionăm să optimizăm aceste trasee şi să ducem trenurile cât mai repede de la punctul A la punctul B, fără probleme, în măsura în care se poate. Aceasta va fi abordarea noastră pentru noul Mers al trenurilor”, a declarat directorul CFR SA, Marius Chiper.
Potrivit acestuia, unul dintre obiectivele majore este eliminarea restricţiilor de pe magistralele de cale ferată. ”Este un proces început de colegii mei şi îl vom continua, pentru că este un demers pozitiv. Am început anul cu 442 de restricţii şi am reuşit să eliminăm până acum 354 de restricţii. Vom ajunge la finalul anului la circa 200-220 de restricţii. De ce? Pentru că apar alte restricţii. Obiectivul nostru a fost acela de a reduce la jumătate numărul de restricţii de la începutul anului. Programul va continua şi anul următor vom reduce numărul restricţiilor, dar cu siguranţă nu vor dispărea toate”, a adăugat Marius Chiper.
De asemenea, acesta a mai spus că pe Regionalele Craiova şi Timişoara (Magistrala 900) sunt identificate 85 de restricţii. ”În aceste restricţii intră şi cele cauzate de zona Balota, zona Drobeta Turnu Severin, o regiune destul de dificilă din punct de vedere al reliefului. Avem declivitate foarte mare, avem curbe foarte strânse şi acolo într-adevăr este un punct critic pe care încercăm să-l ţinem sub control. Relativ la această zonă avem în execuţie un studiu de fezabilitate pentru modernizarea secţiunii Craiova-Caransebeş şi intenţionăm să ocolim această zonă, zona Balota, cu un nou traseu pe care să îl facem printr-un tunel feroviar, am estimat noi în jur de 7-8 kilometri de tunel, care va ocoli această zonă şi va asigura o viteză de circulaţie adecvată şi o mare economie de timp pe acest tronson”, a conchis Marius Chiper.
Membrii Consiliului de Administraţie ai companiei Naţionale de Căi Ferate ”CFR” SA l-au numit, luni, pe Marius Chiper, director general interimar al companiei, după demiterea lui Constantin Axinia.
Chiper, de profesie inginer şi cu o experienţă profesională de 25 de ani în sectorul feroviar, a ocupat până în prezent funcţia de director general adjunct Investiţii din cadrul companiei, iar din poziţia de director general interimar, funcţie deţinută şi în perioada 2015-2017, va coordona întreaga activitate a CNCF CFR SA, compania naţională care administrează şi gestionează infrastructura feroviară publică.
Sursa jurnalistii.ro