ÖBB a pus în funcțiune prima nouă generație Railjet de la Siemens Mobility și comandă încă 19 trenuri

Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au inaugurat pe 22 martie serviciul pentru primul Railjet din noua generație de la Siemens Mobility. Noul tren, cu numeroase inovații, va funcționa inițial pe ruta Viena-Feldkirch. Fără locomotivă, trenul cu nouă vagoane are aproximativ 240 de metri lungime și oferă 532 de locuri. Are două vagoane de clasă întâi cu secțiuni de clasă business, un restaurant la bord cu locuri, patru vagoane de clasa a doua (clasa economică), un vsagon multifuncțional de clasă economică și un vagon din clasa economică cu cabină de conducere. Punctele importante tehnice includ boghiuri ușoare de înaltă tehnologie, ferestre optimizate pentru recepția telefonului mobil, sisteme inovatoare de distribuție a energiei cu o sursă de alimentare redundantă de la vagonul adiacent și un sistem de autodiagnoză cu o legătură radio securizată la depozitul de întreținere.

Noua generație Railjet a fost dezvoltată și este construită de Siemens Mobility în Viena și se bazează pe aceeași platformă folosită de noile trenuri Nightjet. ÖBB a comandat inițial opt trenuri, dar acum a comandat alte 19. Siemens Mobility va livra un total de 27 de trenuri Railjet de nouă generație.

Caracteristici tehnice speciale

Noile boghiuri ușoare de înaltă tehnologie sunt cu 30% mai ușoare, oferă un nivel mai ridicat de confort decât produsele comparabile și necesită mai puține materii prime în producție. Ele fac, de asemenea, operarea trenului mai economică pe întregul său ciclu de viață, deoarece consumă mai puțină energie, în special la accelerare și frânare.

În plus, trenurile au geamuri care sunt radio-permeabile optim pentru o recepție mobilă îmbunătățită. Geamurile patentate au o structură specială cu fascicul laser, care este greu detectabilă de către călători. Dezvoltate de Siemens la Viena, ferestrele conduc semnalul de putere de 50 de ori mai puternic decât sticla standard. Măsurătorile efectuate pe un ÖBB Railjet deja în funcțiune arată că timpul disponibil pentru o recepție bună 4G a crescut cu 33%.

Tehnologia avansată de digitalizare asigură, de asemenea, funcționarea lină și fără probleme a trenurilor: fiecare tren transmite în mod continuu date de autodiagnoză către depozitul de întreținere printr-o legătură de date sigură și foarte fiabilă. Această monitorizare facilitează planificarea lucrărilor de întreținere, contribuind la o disponibilitate mai mare a trenurilor și, în cele din urmă, la o mai mare mulțumire a călătorilor.

O durabilitate suplimentară este obținută prin creșterea eficienței energetice a trenului cu caracteristici precum iluminarea interioară cu LED, un sistem de aer condiționat care funcționează cu o pompă de căldură atât pentru răcire, cât și pentru încălzire și ventilație cu aer proaspăt reglată în funcție de nivelul de CO2 al aerului interior. Sistemul de distribuție a energiei nou dezvoltat al trenului aduce, de asemenea, o contribuție importantă la eficiență: este foarte eficient în conversia tensiunii și în transportul energiei în tren până la prizele de curent de pe scaunele călătorilor.

Confort pentru călători mai mare decât oricând

În funcție de preferințele lor, călătorii au de ales: în compartimente, în vagoane deschise sau în zone de scaune înălțate, cu înălțimi puțin mai mari ale scaunelor. Călătorii care preferă o călătorie mai liniștită pot sta în zonele de liniște desemnate, în timp ce familiile pot folosi zonele de familie cu mese de joc. Spătarele scaunelor fără goluri oferă o mai mare intimitate între rândurile de scaune, astfel încât călătorii pot, de exemplu, să lucreze la laptopuri nederanjați. Serviciul WiFi este oferit pe tot trenul, iar un sistem clar, de ultimă generație de informare a călătorilor este oferit pe afișajele montate pe tavan și pe alte ecrane.

Confortul călătorilor este sporit și mai mult de un concept de iluminare interioară care se adaptează automat la ora din zi. Atât culoarea luminii, cât și temperatura compartimentelor pot fi reglate individual.

Noile scaune duble sunt echipate cu cotiere centrale rabatabile, permițându-le să fie transformate într-o canapea mică, dacă capacitatea este disponibilă. Fiecare rând de scaune este, de asemenea, echipat cu trei opțiuni de încărcare: un port USB, încărcare wireless NFC și o priză de 230 de volți. Bagajele pot fi depozitate în siguranță și nesupravegheate în spații accesate prin NFC sau coduri numerice individuale.

Pentru călătorii cu mobilitate redusă, trenul are trei spații pentru scaune cu rotile și acces fără bariere printr-o intrare foarte largă la nivelul peronului în vagonul multifuncțional. Spațiul pentru depozitarea schiurilor și snowboard-urilor este disponibil și în mașina multifuncțională, împreună cu șase spații pentru biciclete.

Prelucrare ți foto după Siemens Mobility

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj