Căile Ferate Austriece (ÖBB) si Siemens Mobility au prezentat in Viena la 10 septembrie prototipul trenului electro-hibrid pe baza de baterii, Desiro ML Cityjet eco. Trenul Cityjet eco reprezintă o alternativa la liniile de cale ferata neelectrificate, deservite in prezent de trenuri de calatori diesel, si poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu pana la 50% comparativ cu varianta diesel.
Conform estimărilor, după realizarea unor teste complexe, trenul va intra in serviciu comercial in a doua jumătate a lui 2019.
Sistemul pe baza de baterii este poziționat in vagonul din mijloc al trenului si include trei baterii, doua regulatoare de curent continuu, un răcitor de baterie si alte componente electronice. Sistemul folosește baterii de tip litiu-titanat (tehnologia LTO) care, comparativ cu cele convenționale, permit curenți de încărcare mai mari pentru o încărcare mai rapida. Datorita unui concept termic special pentru containerele de baterii, condițiile meteorologice nu vor influenta durata de viață a bateriilor si nivelul lor de încărcare.
Când bateriile vor fi gata pentru producția in serie, ar trebui sa aibă o durata de viață de aprox. 15 ani, ceea ce înseamnă ca vor trebui înlocuite doar o data in perioada de utilizare a trenurilor.
Compania Siemens dezvolta un sistem de baterii electro-hibride care permite trenului sa își încarce bateriile nou-instalate cu ajutorul pantografului pe liniile de cale ferate electrificate. Aceasta energie este apoi disponibila pentru a alimenta trenul pe secțiunile neelectrificate. Imediat ce trenul părăsește linia electrificata, bateriile încep sa alimenteze sistemul de operare al trenului. Siemens si ÖBB vor testa aceasta tehnologie in lunile care urmează si vor dezvolta sistemul pana la lansarea producției in serie. In cadrul proiectului comun cu Siemens, ÖBB este unul dintre primii operatori feroviari din Europa care va furniza expertiza in acest domeniu, optimizând astfel calitatea serviciilor pe care le oferă pasagerilor, dar si durabilitatea parcului sau de vehicule.
Prototipul acestui tren va fi prezentat la InnoTrans 2018 in perioada 18-21 septembrie.
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar