În urma încercărilor efectuate cu succes din anul 2018, managerul de infrastructură olandez Prorail a confirmat că operarea comercială a trenurilor de marfă de 740 m lungime va fi permisă pe rețeaua olandeză din anul 2020.
Prorail anticipează că operatorul de transport feroviar LTE va pune în circulație în jur de 20 de perechi de trenuri cu containere cu o lungime de 740 m pe săptămână, între portul Rotterdam și trecerea de frontieră olandez-germană la Venlo – Kaldenkirchen. Aceste trenuri vor circula pe rețeaua convențională și nu vor utiliza coridorul dedicat transportului de marfă Betuweroute.
Prorail spune că introducerea de trenuri de marfă mai lungi va genera „economii importante” în rețeaua olandeză, care se apropie de limita de capacitate datorită traficului în creștere rapidă.
Administratorul infrastructurii urmărește o introducere „atentă” a trenurilor cu o lungime de 740 m, care să permită analiza riscurilor potențiale operaționale care apar din lungimea crescută a trenului. În acest sens, Prorail lucrează în cooperare cu omologul german DB Netz.
Rezultatele cercetării vor fi, de asemenea, discutate cu Ministerul Olandez al Infrastructurii, sectorul feroviar de marfă și alte părți interesate din industrie.
Prelucrare și foto după Quintus Vosman, International Railway Journal