ESTONIA: Operail urmează să lucreze cu compania letonă DiGas, cu tehnologie cu combustibil dual, pentru a converti o locomotivă GE Transportation C36 într-o locomotivă funcționare cu combustibil dual diesel și GNL (gaz natural lichefiat). Testarea este planificată pentru mijlocul verii anului 2020, înainte de intrarea în operare în trafic în anul următor.
Operail a spus că, în timp ce locomotivele de manevră cu GNL au fost testate, aceasta va fi prima locomotivă de marfă de linie principală din regiunea baltică care este alimentată cu GNL. Se estimează că locomotiva va utiliza cu 30% mai puțin combustibil și va emite cu 20% mai puțin dioxid de carbon și cu 70% mai puțin dioxid de sulf decât un motor diesel.
Operail investește 250.000 de EURO în proiectul pilot și în testare, dar se așteaptă ca orice viitoare conversie a seriei de locomotive să fie mai ieftină.
„Căutăm în permanență soluții care vor fi mai prietenoase cu mediul”, a declarat președintele consiliului de administrație Raul Toomsalu pe 21 octombrie. „Calculele noastre asupra costurilor confirmă faptul că transportul unei tone de mărfuri pe 100 km pe calea ferată consumă un sfert din combustibilul consumat cu transportul rutier. Implementarea locomotivelor cu GNL va crește în continuare diferența.”
Prelucrare și foto după Railway Gazette
NOTĂ AIFR: Operail este o companie internațională de logistică feroviară ale cărei domenii principale de activitate sunt transportul de marfă, închirierea materialului rulant și construcția și întreținerea. Are aproape 150 de ani de experiență pe căile ferate. Servește clienți pe toată rețeaua de cale ferată cu ecartament de 1520 mm, de la Golful Finlandei până la Marea Neagră și de la Marea Baltică până la Marea Japoniei.