Trenurile de noapte vor reveni în Olanda cu efect de la modificarea orarului de circulație din decembrie 2020, cu lansarea unui serviciu zilnic între Amsterdam, München și Viena, a anunțat secretarul de stat pentru infrastructură și managementul apei Stientje Van Veldhoven, pe 10 octombrie.
Citând o creștere a cererii de la călătorii internaționali cu trenul de noapte, nu în ultimul rând, ca urmare a mișcării anti-zbor a flygskamului, guvernul olandez a alocat 6,7 milioane de euro pentru a sprijini reluarea operațiunilor trenurilor de noapte între 2021 și 2024. Ultimul tren de noapte către Amsterdam a fost retras în decembrie 2016, când DB și-a abandonat rețeaua CityNightLine.
În baza unui acord de cooperare între NS și ÖBB, actualul serviciu Nightjet de la Viena la Düsseldorf va fi extins la Amsterdam prin Arnhem. Durata finală a călătoriei este de aproximativ 14 ore. Van Veldhoven a declarat că alți transportatori și-au exprimat interesul pentru a explora potențialul trenurilor de noapte internaționale către și dinspre Olanda, dar niciunul nu va putea oferi un serviciu comparabil înainte de 2023. De aici, acordul guvernului de a subvenționa serviciul Nightjet până în anul 2024.
Menționând că NS a înregistrat o creștere de 13% a călătoriilor internaționale în această vară față de anul trecut, ea a spus că guvernul urmărește să atragă aproximativ 2 milioane de călători pe calea ferată pentru călătorii intra-europene de până la 6 ore; aceasta ar include serviciile Eurostar de trei ori pe zi spre și dinspre Londra.
Între timp, CEO-ul ÖBB, Andreas Matthä, a confirmat că operatorul încearcă o extindere a rețelei Nightjet la Bruxelles începând cu ianuarie 2020. Acest lucru va fi format și printr-o extindere a serviciului Viena/Innsbruck – Düsseldorf și va opera inițial două zile pe săptămână, în vederea lansării unui serviciu zilnic de la sfârșitul anului viitor în corelație cu trenul din Amsterdam.
Prelucrare și foto după Railway Gazette