POLONIA: Operatorul de marfă Lotos Kolej a plasat comenzi pentru o locomotivă electrică și vagoane platformă, cu cofinanțare dintr-un program UE care are ca scop creșterea utilizării mărfurilor prin transport intermodal și mutarea traficului containerizat de la rutier la calea ferată.
Obiectivul UE este de a reduce efectele negative ale transportului rutier, inclusiv emisiile, congestionarea și accidentele, în timp ce operatorul încearcă să beneficieze de dezvoltarea porturilor poloneze și de creșterea transportului intermodal din Asia către Europa. Sprijinul acordat de Programul operațional Infrastructură și mediu 2014-20 al UE „înseamnă că vom fi competitivi cu alte entități care furnizează acest tip de transport”, a declarat Anatol Kupryciuk, președintele Lotos Kolej.
Locomotiva electrică Newag Griffin (foto), cu patru osii motoare, este a treia comandată de Lotos Kolej. Aceasta va fi echipată cu ETCS Nivel 2 și va putea remorca până la 3.200 de tone cu viteze de până la 160 km/h. „Disponibilitatea și fiabilitatea ridicată vor contribui la consolidarea poziției de lider a Lotos Kolej pe piața transportului de mărfuri”, a declarat Józef Michalik, vicepreședintele consiliului de administrație Newag. Comanda are o valoare de 13,8 milioane złoty, cu o cofinanțare UE de 6,5 milioane złoty.
Operatorul a comandat 12 locomotive electrice Newag în ultimul an, adăugându-le parcului său de aproximativ 130 de locomotive și peste 4 000 de vagoane.
Un contract separat a fost semnat pentru compania bulgară Kolowag pentru furnizarea a 216 de vagoane articulate tip Sggrs în perioada iulie 2020 – martie 2021. Comanda are o valoare de 98,3 mil złoty, inclusiv 42,6 mil złoty de cofinanțare UE.
Prelucrare și foto după Railway Gazette