Transportul feroviar durabil este la orizont pentru Chemins de fer de Provence (CP), în urma semnării contractului de către Région Sud și Stadler pentru livrarea a opt rame alimentate hibrid. Vehiculele, personalizate pentru rețeaua cu ecartament îngust de la CP, sunt dotate cu tehnologia de alimentare de la baterie, reducând emisiile de CO2 cu până la 77%.
Vehiculele vor înlocui parcul de rame diesel ale CP și sunt echipate cu o unitate hibridă. Ramele mai ecologice vor fi utilizate pe linia cu ecartament îngust, lungă de 150 de kilometri, dintre Nisa și Digne-les-Bains, în zona urbană a Nisei. Ramele cu ecartament metric funcționează pe baterie, în timp ce unitatea hibridă cuprinde baterie și un motor alimentat cu biodiesel pentru utilizare în zonele rurale. Sistemul hibrid reduce semnificativ emisiile de CO2 cu până la 77% în comparație cu un vehicul diesel. La Nisa se construiește o stație de încărcare a bateriei. Ramele personalizate au o lungime de 40 de metri și pot transporta în jur de 180 de călători. Sunt fabricate la fabrica Stadler din Bussnang, în nord-estul Elveției.
Date tehnice:
- Ecartamentul căii: 1.000 mm
- Raza minimă a curbei: 100 m
- Punerea în funcțiune: 2028
- Număr de locuri: 86
- Capacitate in picioare: 98
- Lungime: 39.874 mm
- Lăţime: 2.500 mm
- Înălţime: 3.900 mm
- Sarcina maximă pe osie: 14 t
- Putere maximă la obadă: 800 kW
- Forță de tracțiune la demarare: 120 kN
- Viteza maxima: 100 km/h
Prelucrare și fotografie după Stadler