În cadrul Summitului Internațional pentru Transport Public organizat de UITP, Catherine Guillouard, Director Executiv al Grupului RATP, a anunțat că, în următorii ani, grupul va investi 5,5 miliarde de euro în dezvoltarea și modernizarea transportului public al orașului.
„Vom face investiții uriașe în sistemul nostru de transport public. Vor fi alocate 5,5 miliarde de euro proiectelor care vor schimba modul în care călătorim. Vor fi investite 3,3 miliarde de euro în proiectele de metrou, mai ales pentru achiziția de material rulant nou. Intenționăm sa înlocuim 60% din parcul de material rulant de metrou până în 2030. Vom transforma mobilitatea din Paris deoarece avem toate instrumentele necesare.
Paris implementează proiecte noi de transport public, dezvoltarea metroului fiind un segment prioritar.
În februarie, au fost lansate testele dinamice pentru viitorul tren fabricat de Alstom, MP14, care va circula pe Linia 14 a metroului din Île-de-France. Testele vor dura până în aceasta vara si, în funcție de progresul acestora, noul tren va putea sa intre în serviciu la sfârșitul lui 2019 sau la începutul lui 2020. Alstom a câștigat un contract în valoare de 1 miliard de euro pentru livrarea a 72 de trenuri de metrou MP14 care vor fi livrate în următorii cinci ani. Trenurile MP14 vor circula și pe liniile 4 (un tren cu șase vagoane) și 11 (un tren cu cinci vagoane condus de un mecanic) ale metroului din Île-de-France începând cu 2021 și respectiv 2022.
Un alt contract important pentru material rulant a fost semnat în septembrie de Société du Grand Paris și Alstom pentru livrarea a 1.000 de vagoane (183 de trenuri), în valoare de 1,3 miliarde de euro. Noile trenuri vor circula pe liniile 15, 16 și 17 ale rețelei Grand Paris Express. Noile trenuri de metrou de mare capacitate vor putea circula cu viteze de până la 110 km/h în modul automat. Vehiculele vor avea șase vagoane pe linia 15 și trei vagoane pe liniile 16 și 17. Primul tren va fi livrat începând cu 2022, iar intrarea în serviciu se va face începând cu 2024. în ceea ce privește finanțarea pentru Grand Paris Express, BEI va aloca 2,5 miliarde de euro, acoperind astfel necesarul financiar al Grand Paris Express până în 2020 care se ridica la peste 8 miliarde de euro.
Sursa clubferoviar.ro