FRANTA – SNCF a anunțat că Paris Gare du Nord – cea mai aglomerată gară din Europa – se va tripla până în 2024. Proiectul ambițios este planificat înainte de desfășurarea Jocurilor Olimpice de Vară de la Paris, când stația va putea găzdui un număr suplimentar de 100.000 de pasageri pe zi.
Președintele SNCF, Guillaume Pepy, a declarat că proiectul a fost “mult așteptat” și că noua stație se va asemăna, în multe privințe, cu stația London St Pancras.
În urma transformării, stația va dispune de o nouă sală de plecare “masivă”, un terminal Eurostar extins, îmbunătățiri majore de accesibilitate și o nouă stație pe strada Rue du Faubourg-Saint-Denis. Spațiul public va crește, de asemenea, de la 15.000 m2 la mai mult de 37.000 m2 pentru a ajuta fluxul de pasageri. În plus, stația de autobuz va fi reproiectată, vor fi adăugate mai multe locuri de parcare pentru biciclete și se va îmbunătăți fluxul de trafic în jurul stației. Ca parte a proiectului, o nouă zonă de pe acoperișul stației va fi dedicată sportului, inclusiv un teren de baschet și un teren de golf.
Noua Gare du Nord va stabili “standarde ecologice” cu spații publice verzi și producție de energie ecologică, potrivit SNCF.
Stația este în prezent utilizată de 700.000 de pasageri pe zi, dar acest număr este așteptat să crească la 900.000 până în 2030 datorită creșterii serviciilor de transport de călători pe distanțe lungi către nordul Franței, precum și a serviciilor Eurostar, extinderea liniei RER E spre vest de Paris și deschiderea liniei Charles De Gaulle Express.
SNCF a făcut anunțul în urma negocierilor dintre SNCF Mobilités și dezvoltatorul CEETRUS (fostul Immochan) pentru a sprijini SNCF Gares & Connexions în transformarea stației Paris Gare du Nord.
CEO al SNCF Gares & Connexions Patrick Ropert a spus: “De fiecare data cand transformam o statie de tren în Paris, transformam o parte dintr-un cartier parizian. Parisul Gare du Nord va deveni stația simbolică a secolului XXI, asigurând disponibilitatea unui număr maxim de servicii adaptate nevoilor societății noastre. Triplarea mărimii stației Gare du Nord pentru Jocurile Olimpice de la 2024 este o provocare uriașă pe care o întreprindem cu mare determinare și mândrie”.
Discuțiile de efectuare a lucrărilor de extindere la stație pentru o perioadă de până la 46 de ani sunt așteptate să fie încheiate până la sfârșitul anului 2018.
O societate comună va fi creată de cele două părți, care vor deține 66% CEETRUS și 34% va fi deținut de SNCF Gares & Connexions.
Prelucrat după globalrailnews