Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord cu titlu provizoriu cu privire la propunerea Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF), în cadrul următorului buget UE pe termen lung 2021-2027.
„Noul Mecanism de Interconectare a Europei se află în centrul transportului european. Acest mecanism contribuie la îmbunătățirea conectivității, la accelerarea decarbonizării și digitalizării economiei UE și creează sinergii între transport, energie și infrastructura digitală. Dar mai presus de toate, va permite UE sa finalizeze rețeaua centrală de transport până în 2030, această rețea fiind coloana vertebrală a pieței unice care susține nevoile operatorilor logistici și pe cele ale călătorilor”, a declarat Comisarul European pentru Transport, Violeta Bulc.
Noul program va permite Uniunii Europene să pregătească drumul către neutralitate din punctul de vedere al impactului asupra climei în conformitate cu propunerea unei Planete Curate pentru Toți și să susțină infrastructura necesară unei mobilități sigure, curate și conectate, așa cum propune Comisia în pachetul Europa în Mișcare. De asemenea, acest instrument de finanțare va prioritiza mijloacele de transport ecologice, precum calea ferată și dezvoltarea stațiilor de încărcare pentru vehiculele care utilizează combustibili alternativi.
Prin îmbunătățirea conectivității și siguranței sistemelor de furnizare a energiei, Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF) va contribui la dezvoltarea Uniunii Energetice și va susține tranziția către o energie curată. Acest lucru va permite Europei să rămână lider în procesul de tranziție către o energie curată în conformitate cu prioritatea politică a Comisiei Juncker de a deveni lider global al energiei regenerabile. În iunie 2018, Comisia Europeană a propus o finanțare în valoare de 42,3 miliarde de euro în cadrul următorului Mecanism de Interconectare a Europei. Propunerea prevede o finanțare de 30,6 miliarde de euro pentru rețelele de infrastructură europeană de transport, 8,7 miliarde de euro pentru energie și 3 miliarde de euro pentru sectorul digital.
Această propunere reprezintă o creștere de 47% comparativ cu 2014-2020. 23,5 miliarde de euro sunt disponibili pentru alocări din bugetul UE 2014-2020 pentru cofinanțarea proiectelor TEN-T în statele membre UE.
Sursa clubferoviar.ro