DANEMARCA: Patru producători s-au precalificat pentru a licita contractul de furnizare și de mentenanță a viitoarelor rame electrice (EMU) pentru puțin 100 de EMU, care va înlocui cea mai mare parte a parcului național al operatorului danez de călători DSB.
Cei patru producători sunt:
Alstom Transport Danemarca;
Bombardier Transportation Danemarca;
Siemens Mobility;
Stadler Bussnang.
Guvernul a dat planul de achiziții publice în luna iunie. Ofertatorii precalificați au fost anunțați pe 24 octombrie, iar propunerile lor inițiale sunt programate să fie prezentate până la începutul anului 2019. DSB va începe apoi un dialog cu ofertanții în vederea prezentării finale a ofertelor la începutul anului 2020. Acesta intenționează să atribuie contractul până la jumătatea anului 2020, când va fi finalizat numărul de vehicule și programul de livrare. Primele EMU urmează să intre în serviciu în 2024.
EMU-urile de 25 kV 50 Hz vor înlocui DMU-urile AnsaldoBreda IC4 care au avut probleme la DSB și care urmează să fie eliminate treptat începând cu anul 2024 și unitățile IC3 mai vechi construite de ABB, care urmează să fie retrase până în 2027.
Directorul pentru strategii și trenuri al DSB, Jürgen Müller, a declarat că producătorii precalificați au demonstrat că au furnizat cu succes altor operatori vehicule similare cu cele pe care DSB le dorește, iar precalificarea a patru companii va asigura un proces competitiv de licitație.
Prelucrare si foto după railwaygazette