Subsidiara pentru transport de pasageri a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) a anunțat ca a invitat patru producători europeni de material rulant sa liciteze pentru semnarea unui contract ce prevede livrarea a cel puțin 42 de automotoare electrice. Reamintim ca luna trecuta guvernul de la Sofia si-a dat acordul pentru aceasta achiziție de material rulant nou.
Pesa, Škoda Transportation, Stadler Rail si Siemens sunt cei patru furnizori de material rulant invitați sa liciteze pentru contractul estimat la o valoare de 450 milioane leva (230 milioane euro).
Guvernul bulgar a alocat BDZ, pentru aceasta achiziție, suma de 100 milioane leva (51,1 milioane euro), însă in următoarea decada BDZ va avea nevoie de 35 milioane leva (17,8 milioane euro), anual, pentru a plăti pe deplin noile automotoare electrice.
Se estimează ca noile trenuri vor intra in operare comerciala începând cu 2023, in timp ce pana in 2028 va mai fi nevoie de achiziția a încă 43 de automotoare electrice.
Aprobarea finala pentru noua achiziție, de 43 de astfel de automotoare, nu va avea loc însă decât după noile alegeri parlamentare, anunțate pentru 2020, cel târziu 2021.
Potrivit BDZ, noile automotoare vor trebui sa fie de trei categorii: 22 de automotoare cu 230 de locuri pe scaune cu confort sporit, 8 automotoare cu 230 de locuri pe scaune cu confort standard si 12 automotoare cu 150 de locuri pe scaune cu confort standard.
De asemenea, BDZ a anunțat ca producătorul polonez de material rulant, Pesa a trimis o oferta preliminara in valoare de 390 milioane leva (200 milioane euro), Škoda Transportation a depus o oferta preliminara in valoare de 564 milioane leva (288,3 milioane euro), producătorul elvețian de material rulant Stadler a depus o oferta preliminara cu o valoare de 563 milioane leva (287,8 milioane euro), iar oferta preliminara a Siemens s-a situat la 630 milioane leva (322 milioane euro). In consecința, BDZ a definitivat cerințele si a solicitat o investiție de maximum 450 milioane leva (230 milioane euro).
BDZ primește anual subsidii de la stat însă pana acum nu a lansat comenzi semnificative de material rulant nou. In prezent, operatorul de stat a lansat o campanie ampla de modernizare a materialului rulant de care dispune.
Cu toate acestea, nu a reușit sa scape de datoriile mari la bănci si este in pericol de a fi declarata falimentara.
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar