Podul Constanța, radiografia pericolului

pod_cfr_constanta

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, responsabilă de lucrările de reparație, nu a reușit nici să implementeze un sistem funcţional de senzori care ar opri circulația trenurilor în caz de urgență. Între timp, podul se degradează pe zi ce trece.

  • Starea critică a podului a ajuns în atenţia opiniei publice acum un an, ca urmare a exfolierii stâlpilor de susţinere.
  • Ca soluţie de moment, angajaţii CFR au acoperit cu mortar armăturile ruginite.
  • De atunci, s-au mai montat câţiva senzori de mişcare, ca parte a unui sistem care ar trebui să fie funcţional până la 31 ianuarie 2020.
  • Acum lipsesc camerele de supraveghere, accelerometrele, echipamentele hardware şi conexiunea la internet.
  • Un raport tehnic din ianuarie 2018 sublinia că trebuie făcute „lucrări de reparaţii şi consolidare, în regim de urgenţă”.
  • Ministerul Transporturilor cunoaşte situaţia, însă ţine totul sub cheie.

Podul Constanţa (na prezentare video bucurești.tv), grav afectat de trecerea timpului, deserveşte Magistrala 800 de cale ferată care leagă Bucureştiul de Litoral. Construcţia traversează Calea Griviţei, una dintre cele mai aglomerate artere din Capitală. Structura podului, de-o seamă cu cel de-al Doilea Război Mondial, a ajuns în 2019 un pericol atât pentru trenurile pe care trebuie să le susţină, cât şi pentru traficul rutier de dedesubt.

Sursa libertatea.ro

Notă. Puteți urmări și o prezentare video (sursa YouTube) privind punctul de vedere al CFR Infrastructură exprimat în aprilie 2018

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj