Cele două părți ale podului feroviar care leagă Rusia și China, traversând râul Amur, vor fi conectate în perioada 20-23 martie, potrivit inginerului principal al proiectului, Li Huachao.
Structura de 2.209 de metri lungime va lega Orientul Îndepărtat al Rusiei de cea mai nordică provincie a Chinei, Heilongjiang. Ruta Nizhneleninskoe (Regiunea Autonoma Evreiască) spre Tongjiang (provincia Heilongjiang) va deveni prima punte feroviară între cele două țări, potrivit RT. China a finalizat deja construcția părţii sale.
„Se aşteaptă ca Rusia să finalizeze pe 20-23 martie instalarea ultimului fascicul de oțel cu o lungime de 132 de metri, ceea ce va marca oficial conexiunea dintre cele două părți ale podului”, a declarat inginerul.
Acesta a adăugat că finalizarea completă a podului transfrontalier (de cale ferată și de autostradă) este programată pentru luna iulie. Se aşteaptă punerea în funcțiune în 2019.
Rusia intenționează să exporte minereu de fier, cărbune, îngrășăminte minerale, cherestea și alte bunuri prin legătura cu China. Construcția podului transfrontalier a început oficial în 2016, după 28 de ani de negocieri dintre cele două țări.
Noul pod și infrastructura corespunzătoare vor costa peste 300 de milioane de dolari și vor avea o lungime de 20 de kilometri. Circa 6,5 km din pod şi secţiunea de autostradă vor fi în China și restul de 13,5 km, în Rusia, potrivit agenției chineze CNS. Lungimea punții principale suspendate va fi de aproximativ 1.300 de metri şi lățimea sa, de 14,5 metri.
Secțiunea de autostradă a podului va fi gata pentru trafic în acest an. Capacitatea traficului va depăși trei milioane de tone de marfă și va fi folosită de 1,48 de milioane de oameni pe an din 2020. Podul va facilita considerabil comerțul dintre cele două țări, având în vedere că ruta va fi mai scurtă cu aproximativ 3.500 de km.
Sursa ro.sputnic.md, articol scris de Doina Crainic
Alte informații wikipedia. Puteți urmări aici lansarea ultimei grinzi pe 13.10.2018