Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia PKP PLK a lansat oferta pentru proiectul de modernizare a linii de cale ferată Varșovia – Bialystok. Această ofertă deschide o nouă formulă de investiție și în același timp, este prima licitație din Programul National de Căi Ferate.
În septembrie, compania intenționează să înceapă ofertele pentru 5 miliarde de zloți (1,2 miliarde de euro). În cadrul proiectelor, vor fi modernizate trei tronsoane de cale ferată de pe linia Varșovia – Bialystok. Linia este parte a viitorului coridor Rail Baltica.
PKP PLK pregătește un nou proiect de modernizare a 230 km cale ferată, care cuprinde proiectele: nr 36, pe linia Ostrołęka – Łapy (80 km de cale simplă), nr 31 pe secţiunea Czeremcha – Siedlce (85 km de cale dublă) și nr 32, pe linia Czeremcha – Białystok (70 km cale simplă).
“Această ofertă pe care am lansat-o va avea un efect pozitiv asupra transportului feroviar. Linia Varșovia – Bialystok este una strategică, care face parte din coridorul Rail Baltica. În acest an ne-am propus să lansăm oferte de 11 miliarde PLN (2,6 miliarde de euro). Suntem gata pentru o nouă perspectivă și gata să punem în aplicare Programul Națională de Căi Ferate”, a declarat Marcin Mochocki, membru al consiliului de conducere al PKP PLK.
După finalizarea proiectului, viteza trenurilor de marfă se va dubla. Linia E75, sau Rail Baltica, este o prioritate pentru transportul feroviar național, precum și pentru transportul european.
Prelucrat după articolul din Railway Pro din 21.09.2015