Majoritatea mijloacelor de tracțiune din transportul feroviar local de călători german au cuplajul Scharfenberg de tip 10, care permite de obicei cuplarea mecanică și pneumatică. Din cauza lipsei de standardizare, cuplele electrice și tehnologia de conducere sunt în mare măsură incompatibile, ceea ce înseamnă că funcționarea cuplată a diferitelor serii de vehicule nu este posibilă sau este posibilă doar într-o măsură limitată.
O capacitate de cuplare nerestricționată a mijloacelor de tracțiune ar putea deschide un mare potențial în ceea ce privește eficiența în operațiunile de zi cu zi. Un proiect al Centrului German de Cercetare în Transportului Feroviar de la Autoritatea Federală a Căilor Ferate a investigat ce măsuri tehnice trebuie implementate pentru cuplarea multiplă, modul în care ar putea fi proiectate ajustările de reglementare și ce efecte în exploatare pot fi așteptate ca rezultat.
Multicuplarea în transportul feroviar local de călători poate ajuta la flexibilizarea transportului feroviar și la creșterea capacității liniilor.
Traducere din revista EI-Der EISENBAHN INGENIEUR nr. 6/2023, pg 34-38, autori Holger Kaumann și Oliver Mönnich, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov poate fi accesată aici.