Premieră mondială pentru o ţară: în Luxemburg, transportul public devine gratuit

luxemburg_transportLuxemburg a trecut, sâmbătă 29 februarie, la transport public gratuit, o premieră mondială la scara unei țâri. Singurele excepţii: călătoria cu trenul la clasa întâi se plăteşete în continuare, precum şi serviciile de autobuz nocturn la cerere. Această gratuitate va fi profitabilă pentru frontalierii francezi care lucrează în Marele-Ducat şi călătoresc cu trenul.

În timp ce, în Franţa, gratuitatea transportului public face parte din dezbaterile campaniei pentru alegerile municipale, această măsură este aplicată la scara unei ţări vecine, Luxemburg. “Introducerea gratuităţii transportului public este o măsură socială importantă”, subliniază ministrul luxemburghez al mobilităţii, ecologistul François Bausch, măsură aplicată începând cu sâmbătă 29 februarie în întregul Mare-Ducat.

Aproximativ 40% din familiile luxemburgheze sunt vizate de această măsură, al cărei impact este estimat la o economie de circa 100 euro pe familie şi pe an.

Pentru a ajunge la această “revoluţie”, Marele-Ducat intenţionează să investească masiv în proiecte destinate să amelioreze infrastructurile de transport. Pentru tren, sunt prevăzute 3,2 miliarde de euro pentru a creşte capacităţile reţelei feroviare până în 2027, după 2,8 milliarde de euro între 2008 şi 2019.

Acestă măsură de gratuitate va fi finanţată prin impozit, vânzarea de bilete şi abonamente aducând doar 41 milioane de euro în fiecare an, în timp ce transportul public (trenuri, autobuze, tramvaie…) costă bugetul Marelui-Ducat deja 800 milioane de euro.

În consecinţă, distribuitoarele de bilete vor dispărea, dar în gări vor rămâne punctele de vânzare destinate biletelor internaţionale – care vor ţine seama de gratuitatea din Marele-Ducat – şi biletelor de clasa întâi. Singurele excepţii, se va plăti în continuare călătoria cu trenul la clasa întâi, precum şi unele servicii de autobuz la cerere organizate în serviciu nocturn de municipalităţi.

Guvernul luxemburghez prevede, de asemenea, să dubleze numărul locurilor în parcările releu, să adapteze liniile de autobuz, să furnizeze călătorilor informaţii în timp real, să dubleze numărul de puncte de reîncărcare pentru vehiculele electrice, să îmbunătăţească pistele pentru biciclete, să extindă reţeaua de tramvai şi să utilizeze o a treia bandă pe autostrăzi, dedicată utilizării în comun a autoturismelor personale.

Traducere după BFMTV (Franţa), sâmbătă 29 februarie 2020

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj