PREMII AGIR – Secţiunea Ingineria construcţiilor de maşini Trenul electric Multiunit RES 1720 kW – SOFTRONIC

SoftronicTrenul electric Multiunit RES 1720 kW, produs de Softronic Craiova, se recomandă, între altele, prin următoarele: este primul tren fabricat în Romania după 1990; este un produs complet nou proiectat în perioada 2010 – 2012; a fost pus în fabricaţie în 2014, când s-a fabricat un exemplar; în 2015 s-a fabricat al doilea exemplar; satisface cerinţele standardelor europene aplicabile în transportul de călători, îndeplinind în totalitate cerinţele noilor directive şi reglementări ale Agenţiei Europene a Căilor Ferate, organism de reglementare şi supraveghere al Comisiei Europene; este singurul produs românesc înscris în European Register of Authorised Types of Vehicles al European Railway Agency; este tractat de 4 motoare asincrone comandate de convertoare cu tranzistoare IGBT; costul estimat al produsului: circa 5,5 milioane euro; recuperează energia consumată la încetinirea sau frânarea trenului sub forma energiei electrice; factorul de putere este net superior faţă de locomotivele cu motoare de curent continuu: 0,99…0,995 ceea ce determină reducerea costurilor cu energia reactivă cu 10% – 12%; consumul specific de energie este mai mic cu 15% – 25% faţă de alte mijloace feroviare de transport pasageri; pentru realizarea unei unităţi compacte cu comportare dinamică superioară s-au utilizat boghiuri Jacobs (care sprijină două câte două vagoanele alăturate); frânele sunt de tipul frână-disc; suspensia este asigurată de arcuri şi de elemente pneumatice şi hidraulice; vagoanele purtate au puntea joasă, iar vagoanele motoare au parţial punte joasă; carcasele vagoanelor sunt construcţii metalice cu structura semielastică; trenul este dotat cu sisteme de condiţionare a aerului din vagoane şi cabina conductorului; trenul este dotat cu sisteme audio-video de comunicare cu pasagerii; disponibilitatea produsului este mai bună decât 330 zile/an; fiabilitatea produsului este foarte bună – niciun defect pe linie în 500.000 km; primul tren fabricat, botezat Hyperion, operează pe linia Craiova – Bucureşti – Braşov; cel de al doilea tren va opera pe ruta Craiova – Bucureşti – Constanţa.

Caracteristici :

Lungimea totală a trenului                           69.935 mm

Tonajul trenului                                                170 t

Număr de osii                                                    10 buc

Ecartament                                                         1435 mm

Raza minimă de înscriere în curbă               90 m

Tensiune alimentare                                        25 kV, 50 Hz

Putere                                                                  1720 kW

Viteza maximă                                                  160 km/h

Compunerea trenului                                    4 vagoane ( 2 vagoane motoare şi 2 vagoane intermediare)

Număr de locuri pe scaune                          150 + 1 pers cu dizabilităţi + 1 pers cu dizabilităţi (în funcţie de amenajări)

Preluat de pe website-ul AGIR si furnizor

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj