ELVEȚIA: Un lot preserie de cinci locomotive de manevră Prima H4 a fost livrat la SBB pentru un an de încercări în funcționare. Desemnate de către SBB ca Aem940, locomotivele vor fi utilizate în principal la manevră în triaje. În conformitate cu eforturile SBB de raționalizare a parcului, locomotiva cu patru osii este destinată să înlocuiască șase tipuri mai vechi, reducând astfel considerabil costurile de întreținere și cu piesele de schimb, precum și emisiile de CO2.
Alstom oferă modelul Prima H4 în patru combinații de motorizare: hibrid diesel-acumulatori, motor genset dual powerpack; electro-diesel cu capacitate multisistem; și multisistem electric cu acumulatori. Produse la fabrica Alstom Belfort din Franța, cele 47 de locomotive pentru SBB sunt toate tip electro-diesel, operatorul a optat pentru această variantă înaintea opțiunii cu baterii electrice. Aceste locomotive au o putere de 2 MW în modul electric de 15 kV 16,7 Hz, cu 870 kW disponibili cu motorizare diesel.
SBB citează gama mult mai lungă și autonomia unui powerpack diesel atunci când este utilizată pentru servicii locale, când locomotiva ar putea fi necesară pentru utilizare în mai multe zile consecutive, fără o opțiune ușoară de reîncărcare a bateriilor. Locomotivele sunt echipate cu echipamente ETCS, precum și cu control radio. O funcție start-stop oprește motorul diesel după 5 minute de mers în gol.
Prelucrare și foto după railwaygazette