Primele unități multiple electrice cu baterie Mireo Plus B intră în funcțiune

GERMANIA: Primele patru unități multiple electrice cu baterie Siemens Mobility Mireo Plus B au intrat în serviciul de călători pe rutele Netz 8 Ortenau din Baden-Württemberg pe 8 aprilie.

„Scriem un nou capitol în istoria căilor ferate”, a spus ministrul transporturilor din Land, Winfried Hermann. „Trenurile care circulă astăzi în regiunea Ortenau sunt mai ecologice decât cele care folosesc motorină. Baden-Württemberg este un pionier cu tehnologia inovatoare a trenurilor. Toate trenurile ar trebui să fie ecologice. Ne bazăm pe soluții alternative, ecologice, oriunde nu există încă linii electrice aeriene.”

Agenția de material rulant din Baden-Württemberg SFBW a plasat prima comandă pentru o variantă cu baterie a familiei Mireo EMU a Siemens Mobility în 2020, iar acum a comandat un total de 27. Acestea vor fi utilizate de SWEG, care are un contract de operare până în decembrie 2038, și va fi întreținut de producător timp de 30 de ani la un depou din Offenburg, care a fost deschis în iunie 2023.

BEMU-urile vor fi utilizate inițial pe rutele de la Offenburg la Bad Griesbach și Hornberg, înlocuind vagoanele diesel RegioShuttle RS1. Acestea vor fi apoi introduse treptat pe alte rute din rețea, economisind 1,8 milioane de litri de motorină și 5.000 de tone de CO2 pe an.

Un orar revizuit a fost lansat în decembrie 2023 gata pentru sosirea noului parc, oferind cel puțin un serviciu orar pe toate rutele.

BEMU-urile cu două vagoane au 120 de locuri, o toaletă și aer condiționat. Au o viteză de proiectare de 160 km/h, deși infrastructura va limita serviciile SWEG la 140 km/h.

Puterea bateriilor Siemens Mobility spune că Mireo Plus B are o autonomie de până la 120 km folosind puterea bateriei în condiții reale. Cele două baterii litiu-ion de sub podea sunt reîncărcate din liniile de contact aeriene de 15 kV 16 2/3 Hz în timp ce trenul circulă pe linii electrificate și, de asemenea, prin utilizarea energiei de frânare regenerată. Infrastructura de încărcare a fost instalată și la stațiile Achern și Biberach (Baden). BEMU-urile nu vor trebui să facă o pauză pentru reîncărcare în timpul operării și nu este de așteptat ca bateria să scadă sub 70% încărcare în timpul serviciului obișnuit.

Siemens Mobility spune că durata de viață a bateriei va depinde de utilizare, dar se așteaptă să fie nevoie să înlocuiască bateria o dată în timpul duratei de viață de 30 de ani a trenului.

Compania a vândut acum circa 90 de unități Mireo Plus B în Germania și are și comenzi din Danemarca. În prezent, analizează oportunități în Austria, Țările de Jos și Belgia.

Se așteaptă ca BEMU să iasă cu aproximativ 25% mai ieftin decât trenurile diesel, iar piața țintă sunt rutele regionale care au un număr relativ scăzut de servicii, sau în care prezența infrastructurii cu tuneluri cu gabarite limitate înseamnă că, costurile electrificării complete nu sunt considerate viabile. BEMU-urile ar putea fi utilizate și acolo unde există obiecții estetice la electrificarea aeriană.

Ca răspuns la solicitările clienților, Siemens Mobility a investigat conversia trenurilor diesel existente la cele cu baterii de putere. A ajuns la concluzia că acest lucru ar fi dificil, deoarece DMU-urile au fost proiectate în jurul motoarelor diesel, spre deosebire de familia Mireo EMU, care a fost concepută având în vedere opțiunile de tracțiune cu baterie și hidrogen.

Traducerea și fotografiile după Railway Gazette International

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj