Proiectul Chinei privind căile ferate de mare viteză

tren-mare-viteza-din-chinaDirectorul general al Corporației Căilor Ferate din China, Lv Dongfu, a declarat, recent, în cadrul forumului dedicat dezvoltării căilor ferate inteligente și celei de-a 10-a aniversări a funcționării căii ferate interurbane Beijing-Tianjin, că autoritățile chineze vor promova inovațiile tehnologice și manageriale privind manufactura inteligentă, dotările inteligente, funcționare inteligentă, întreținerea și revizia inteligentă, serviciile inteligente în domeniul transportului feroviar. De asemenea, vor acționa pentru creșterea nivelului de inteligență, pentru ca oamenii să aibă un mai mare sentiment de confort, de fericire și siguranță. Pe de altă parte, China dorește să împărtășească cu alte țări rezultatele dezvoltării, să ofere lumii proiectul Chinei privind edificarea și dezvoltarea căilor ferate de mare viteză.

Cu zece ani în urmă, al data de 1 august 2008, calea ferată de mare viteză Beijing-Tianjin care leagă cele două orașe din nordul Chinei, a fost dată în exploatare. De-a lungul ultimului deceniu, această cale ferată de mare viteză a transportat un număr de 250 de milioane de pasageri, a asigurat condiții de deplasare sigură, rapidă și confortabilă între Beijing și Tianjin, promovând integrarea Beijing-Tianjin-Hebei. Totodată, dezvoltarea căilor ferate din China a atras atenția întregii lumi.

În prezent, lungimea căilor ferate de mare viteză date în funcțiune în China ajunge la 25.000 kilometri, reprezentând două treimi din totalul la nivel mondial. Nivelul tehnologic general plasează China în rândurile fruntașe pe plan internațional, iar unele tehnologii ajung la un nivel avansat, a arătat Lv Dongfu, director general al Corporației Căilor Ferate din China.

“De la grupurile de locomotive de tip ‘Hexie’ (Armonie) am ajuns la grupurile de locomotive chinezești CRH380, apoi la cele de tip ‘Fuxing’ (Renaștere) cu licență și standarde chinezești. În luna septembrie 2017, trenurile dotate cu grupurile de locomotive ‘Fuxing’ au început să circule cu caracter comercial pe traseul Beijing-Shanghai, cu o viteză de 350 kilometri pe oră, marcând un nou reper la nivel mondial în construirea și gestionarea căilor ferate de mare viteză.”

Lv Dongfu a anunțat că, începând din 8 august 2018, cursele feroviare ‘Fuxing’ vor realiza o deplasare cu viteza de 350 km/oră pe linia ferată interurbană Beijing-Tianjin. În 2019, cursele ‘Fuxing’ de tip inteligent vor funcționa mai întâi pe linia ferată de mare viteză Beijing-Zhangjiakou. În 2020, vor fi finalizate lucrările de construcție și va intra în funcțiune calea ferată interurbană Beijing-Xiong’an. Atunci, o deplasare între cele două orașe se va putea realiza în numai jumătate de oră.

“Legat de construirea căilor ferate inteligente de mare viteză, vom acționa pentru creșterea tot mai mult a nivelului de proiectare și a calității construcției, prin combinarea și valorificarea tehnologiilor precum BIM (Building Information Model) și CIM (City Intelligence Model). În ceea ce privește dotările inteligente, vom exploata și dezvolta grupuri de locomotive inteligente caracterizate cu auto-cunoaștere a situației de funcționare, auto-diagnosticare a defectelor, auto-decidere în asigurarea siguranței deplasării, vom stăpâni complet tehnologia deplasării auto cu viteza de 350 km/oră, vom îmbunătăți și mai mult indicii privind vibrația și zgomotul trenurilor cu mare viteză, pentru a forma o serie de produse de categoria ‘Fuxing’.”

Intregul articol pe pagina web romanian.cri.cn

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj