La 13 noiembrie, la Paris, a fost lansat proiectul comun SHERPA (Shared & coHerent European Railway Protection ) privind protecția feroviară la amenințările teroriste la trenuri și stații. Proiectul SHERPA cu durata de 24 de luni este finanțat printr-o subvenție de la Poliția de Securitate Internă a Uniunii Europene și coordonat de UIC. Scopul său este de a îmbunătăți protecția împotriva atacurilor, inclusiv amenințările emergente, cum ar fi acțiunile de tip insider, criminalitatea informatică și utilizarea necorespunzătoare a vehiculelor aeriene fără pilot.
Există patru pachete tehnice de lucru:
- o abordare coerentă a evaluării și gestionării riscurilor;
- analizarea amenințărilor emergente legate de terorism la stații și trenuri;
- evaluarea tehnologiilor și procedurilor de securitate pentru o mai bună asigurare a stațiilor și a trenurilor, inclusiv aspectele juridice și etice și constrângerile comerciale;
- instrumente practice, inclusiv instruire și orientări privind cele mai bune practici pentru o abordare comună în vederea la creșterii gradului de conștientizare și îmbunătățirea securității.
Participanții la SHERPA includ DB din Germania, FS din Italia, PKP din Polonia, SNCB din Belgia și SNCF din Franța.
Proiectul va colabora cu polițiștii, primii responsabili și cu alți actori implicați, într-un consiliu consultativ, inclusiv Comunitatea Companiilor Europene de Căi Ferate și de Infrastructură (CER), asociația COLPOFER sau operatorii feroviari și agențiile de poliție și rețeaua RAILPOL a organizațiilor de poliție feroviară din UE.
Prelucrare si foto după railwaygazette