Primul an al proiectului FOR-FREIGHT este acum încheiat și s-au obținut realizări remarcabile către o gestionare mai eficientă și durabilă a fluxurilor de marfă în aeroporturi, porturi, terminale interioare și diferite noduri logistice.
În acest timp, au fost implementate trei cazuri de utilizare cu facilități de testare multimodale pentru a permite testarea legată de logistica porturilor maritime și livrarea pe ultimul kilometru, de la port la aeroport și de la portul fluvial la mărfuri transportate feroviar. Aceste proiecte sunt derulate în Spania, Grecia și România (subliniere AIFR).
În Spania, aceste teste pilot combină portul maritim, camionul, trenul și metroul, acesta din urmă pentru distribuția pe ultimul kilometru. Dezvoltarea lor implică participarea Valencia cu partenerii Cosco Shipping Lines Spain și Fundación Valencia Port; și Madrid cu DHL Exel Supply Chain Spania și Metro de Madrid.
Containerele care sosesc în Portul Valencia sunt descărcate de pe vase, apoi încărcate fie în camioane, fie în trenuri și transportate la depozitul DHL din Madrid, unde sunt depozitate mărfurile. Acolo, pachetele individuale sunt grupate în containere cu roți, apoi transportate la depoul Metro de Madrid.
Din acel moment, fiecare container cu roți este introdus în metrou înainte de a se îndrepta către prima stație a traseului lor, fără nici un pasager, de unde containerele sunt descărcate și coletele sunt distribuite în dulapurile (lokerele) din stație, de la care în cele din urmă clientul final le ridică. Introducerea Metro de Madrid ca transport de ultim kilometru reprezintă inovația de bază în acest caz de utilizare.
Prelucrare și foto după Via Libre


