În proiectul „RailChain (Şine interconectate)”, a fost proiectat un Juridic Recorder (Înregistrator juridic) distribuit, care se bazează pe un protocol de consens distribuit capabil în timp real și implementat ca „Distributed Ledger” (implementarea software a unui registru de numerar distribuit) la bordul „Advances TrainLab de la DB Systemtechnik (ICE-TED 605 017).
Pe lângă detaliile despre arhitectură și protocolul de consens, aici sunt discutate și cazuri de utilizare suplimentare care depășesc cu mult vehiculul și, datorită EULYNX și RCA, înregistrează și informații de stare din elementele de teren și componentele sistemului. În acest fel, interacțiunea componentelor ETCS staționare (European Train Control System – ETCS) precum balizele, mesajele GSM-R/FRMCS și Radio Block Center (RBC) poate fi documentată într-o manieră inteligibilă și neschimbată, precum și procesarea de Comenzi ETCS pe partea vehiculului . În cele din urmă, aceasta pune bazele pentru un management de încredere a datelor și pentru pașii către operațiuni automatizare a trenului (Automatic Train Operation – ATO
Traducerea articolului din revista Signal + Draht nr. 6/2022, pg 16-23, autori Jens Braband, Rudiger Kapitza, Andreas Polze și Ingo Schwarzer, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov poate fi accesată aici