GERMANIA: Autoritățile de transport Mittelsachsen și Leipzig ZVMS și ZVNL au convenit să comande 11 unităși cu trei vagoane ale ramelor electrice cu baterii versiunea Coradia Continental ale Alstom pentru a fi utilizate pe ruta RE6 Chemnitz – Leipzig din anul 2023.
Ruta RE6 este în prezent administrată de Mitteldeutsche Regiobahn de la Transdev, folosind locomotive diesel electrice Siemens ER20 și vagoane.
Autoritățile de transport au spus că utilizarea tracțiunii cu baterii va ajuta la protejarea mediului, oferind în același timp o modalitate rapidă de îmbunătățire a vitezei și confortului pe traseu.
„Legătura feroviară dintre Chemnitz și Leipzig va fi vizibil mai rapidă, mai confortabilă și mai ecologică”, a declarat Harald Neuhaus, directorul ZVMS.
Ramele cu aer condiționat vor avea 150 de locuri, inclusiv nouă în clasa I, toate cu mese și prize. De asemenea, vor exista șase spații pentru biciclete.
Serviciile vor fi de obicei operate cu perechi de unități cuplate. Viteza maximă va fi de 160 km/h, o creștere de 20 km/h față de serviciile actuale și care va permite reducerea timpului de călătorie cu până la 6 min.
Bateriile montate pe acoperiș vor fi încărcate în stațiile Chemnitz și Leipzig folosind pantografie convenționale, cu un timp de încărcare de aproximativ 30 de minute.
Se preconizează că traseul va fi modernizat și electrificat pe termen mai lung, moment în care unitățile vor fi convertite în operare electrică cu alimentare de la rețeaua de contact aeriană convențională.
Prelucrare și foto după Railway Gazette