Ramele electrice intercity Omneo au intrat în serviciu în Normandia

frnormandieomneo1sttrainchm_1 frnormandieomneointeriorchm_2FRANȚA: Primele 40 de rame electrice Omneo Premium construite de Bombardier și achiziționate de SNCF în numele regiunii Normandia au intrat în serviciul operațional pe 17 februarie pe ruta Paris – Caen – Cherbourg.

Normandia a fost prima regiune care a ajuns la un acord prin care să-și asume responsabilitatea pentru serviciile pe distanțe lungi ale trenurilor Trains d’Equilibre du Territoire care operează cu pierderi. Rutele intercity de la Paris-St Lazare la Le Havre, Cherbourg, Granville și Evreux, plus serviciul transnațional Caen – Le Mans – Tours au fost transferate cu efect de la 1 ianuarie 2020 și sunt acum marcate drept Krono+ ca parte a strategiei de transport integrat a regiunii.

În cadrul acordului anunțat în aprilie 2016, guvernul s-a angajat să ofere 720 milioane EURO pentru finanțarea materialului rulant de înlocuire pentru serviciile Paris – Rouen – Le Havre și Paris – Caen – Cherbourg. Ramele elcetrice Omneo Premium au fost comandate la Bombardier Transportation în noiembrie 2016, cu un cost de 585 milioane de EURO și trebuiau să intre în serviciu la sfârșitul anului 2019. Construite la Crespin, primele trenuri au început testarea în august 2018. Toate sunt de așteptat să fie în serviciu până la sfârșitul acestui an.

Ramele electrice cu viteză maximă de 200 km/h sunt o variantă intercity a designului regional a ramei Regio2N. Fiecare ramă electrică etajată, compusă din șase vagoane are o lungime de 135 m cu 470 de locuri, ceea ce asigură o creștere cu 20% a capacității față de fostele trenuri compuse din vagoane și locomotivă. Pe lângă prize cu fir wi-fi pentru călătorii, ramele elcetrice au automate pentru cafea în anumite zone de spății multifuncționale.

Prelucrare și fotografii după Railway Gazette

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj