Reabilitarea subsecțiunii Apața – Cața, atribuită unui consorțiu de firme turcești

Apata-Sighisoara_linieOferta, cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a fost declarată câștigătoare.

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsecțiunii Apața – Cața, parte a tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, cu suma de 2.850.163.157 RON (aproximativ 600 milioane de euro).

Cu toate că oferta cea mai mică a aparținut tot consorțiului RailWorks (la fel ca și în cazul contractului de reabilitare al subsecțiunilor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpa cu 27 milioane euro, a fost desemnată câștigătoare.

Cu toate că oferta cea mai mică a aparținut tot consorțiului RailWorks (la fel ca și în cazul contractului de reabilitare al subsecțiunilor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpa cu 27 milioane euro, a fost desemnată câștigătoare.

Reamintim că la licitația din aprilie 2018, pentru modernizarea subsecțiunii Apața – Cața, au fost depuse șase oferte

  • Asocierea  Rail Works
  • Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.
  • Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL
  • Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
  • Asocierea Strabag AG- Strabag SRL
  • Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporție de 81,74%, iar cofinanțarea în proporție de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsecțiunea Apața – Cața, parte a tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța, iar modernizarea acestei subsecțiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Modernizarea secțiunii Apața – Cața contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară – Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov, prin creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilitați pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului, îmbunătățirea gradului de confort oferit călătorilor în stațiile de cale ferată.

Proiectul de modernizare pe aceasta secțiune cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare precum infrastructura, suprastructura, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare (na linie de contact) și energoalimentare, telecomunicații feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronică și ETCS nivel 2) și lucrări de construcții civile în stații.

Prelucrare după informația de pe pagina web clubferoviar.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj