Republica Moldova va lansa o licitație pentru reabilitarea a 250 km de cale ferata

Republica-MoldovaCalea Ferata din Moldova (CFM) intenționează sa reabiliteze o porțiune de 250 km de cale ferata pe tronsonul Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti, cu bani din împrumuturile oferite de Banca Europeana pentru Reconstrucție si Dezvoltare (BERD) si Banca Europeana de Investiții (BEI). Licitația pentru selectarea antreprenorului va fi lansata in trimestrul trei din 2018.

Prezentarea proiectelor va avea loc la 20 iunie, la sediul CFM. După aceasta, conducerea companiei si potențialii ofertanți, vor vizita secțiunea de cale ferata care urmează sa fie reabilitata.

BERD precizează ca licitația pentru aceste contracte este prevăzută sa înceapă la 15 august 2018, proiectul propus având un cost total estimat la 100,75 milioane euro.

Licitația, desfășurata după modelul proiectare si construcție, va fi organizata in conformitate cu politicile si regulile de achiziții ale BERD si va fi deschisa companiilor din orice tara.

Pana la lansarea licitației, CFM invita companiile interesate sa participe la prezentarea din data de 20 iunie. Cu aceasta ocazie, Calea Ferata din Moldova va prezenta si strategia de achiziții.

Reamintim ca strategia de restructurare a CFM, aprobata încă din 2015, presupune achiziția de material rulant si reabilitarea infrastructurii feroviare. Pentru realizarea proiectului, BERD si BEI sunt dispuse sa ofere credite a cate 52,5 milioane de euro, iar Comisia Europeana poate oferi un grant de 5 milioane de euro. Prima parte a strategiei prevede achiziționarea a 11 locomotive diesel electrice potrivite atât pentru transportul de pasageri, cat si pentru cel de mărfuri. De asemenea, urmează sa fie cumpărate echipamente de mentenanța aferente.

A doua parte a strategiei vizează reabilitarea infrastructurii feroviare. Lucrările vor fi concentrate pe coridoarele Bender-Chișinău-Ungheni-Bălti-Ocnița si Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti. Potrivit estimărilor experților, pentru reabilitarea infrastructurii feroviare si a materialului rulant, CFM are nevoie de cel puțin 400 milioane de euro, fără a lua in considerare cheltuielile pentru electrificarea caii ferate.

Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj