Industria feroviară este în tranziție și este imperativ ca sistemele sale să se adapteze la peisajul în schimbare. Prezența amenințărilor noi și în evoluție a făcut acest lucru și mai evident, iar vulnerabilitățile sistemelor sunt descoperite în fiecare zi.
Este important să recunoaștem că ele există și nu pot fi subestimate. Atunci când discutăm despre securitatea cibernetică în semnalizarea feroviară, este important să luăm în considerare posibilele consecințe ale unui atac produs asupra sistemelor; Potențialul de accidente cu consecințe catastrofale din cauza pierderii siguranței.
Pregătirea și timpii de răspuns rapid sunt cruciali pentru a atenua impactul din cauza pierderii securității, a daunelor comerciale, precum și a timpului de nefuncționare și a pierderii imaginii/încrederii.
Pregătirea și timpii de reacție rapidă sunt cruciali pentru a atenua efectele unor astfel de atacuri sau chiar pentru a preveni apariția lor în primul rând.
Datorită semnificației mai clare, „Security = Securitate” și „Safety = Siguranță” sunt de asemenea folosite aici şi în limba română (şi în germană în original) pentru a permite o distincție clară între nivelurile de securitate.
Traducerea articolului din revista Signal + Draht nr. 6 / 2023, pg. 50-55, autori: René Berger și Marek Kucinski, realizată de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov, poate fi accesată aici.