România a primit 54,43 miliarde de euro de la Comisia Europeană și a contribuit la bugetul Uniunii Europene cu 18,91 miliarde de euro, în perioada 1 ianuarie 2007 – 30 noiembrie 2019, conform balanței publicate, luni, de Ministerul Finanțelor.
PO Infrastructura Mare, gestionat de AMPOIM, de la Ministerul Fondurilor Europene (MFE) – 2,52 miliarde euro, adică 27,33%, rată de absorbție cu tot cu prefinanțările primite din oficiu de la CE. Aici sunt banii de autostrăzi, căi ferate, aeroporturi, metrou, apă, canalizare etc.
Acești bani sunt mai ales fonduri provenind din proiecte vechi, din perioada de programare 2007-2013, care nu au putut fi terminate până la data limită de 31 decembrie 2015 și pe care Comisia Europeană ne-a permis să le re-etapizăm pentru a le încheia cu banii europeni 2014-2020. Acestea sunt așa-numitele proiecte fazate, un artificiu care, deși legal, nu este unul obișnuit. Lucrări de 3,2 miliarde de euro au fost lăsate neterminate din perioada 2007-2013 în perioada 2014-2020.
Imaginea subdezvoltării României, în câteva cifre. Autostrăzi:
- În prezent, România are finalizați circa 830 km de autostradă, pe tronsoane și porțiuni disparate, la o suprafață a țării de 238.000 kmp.
- Ungaria are circa 1.500 km de autostradă la o suprafață de numai 93.000 kmp.
- Polonia are 1.600 km de autostradă și 2.100 km de drumuri express, la o suprafață a țării de 312.000 kmp.
- Bulgaria are circa 800 km de autostradă la o suprafață de 110.000 kmp.
Condiții de locuire civilizată:
- România e singura țară din Uniunea Europeană cu peste un sfert din populație având toaleta în curte (27,7% mai exact).
- Bulgaria – 15,3% din populație are toaleta în curte
- Lituania – 10,6%
Puteți accesa aici întregul articol publicat pe pagina web startupcafe.ro