Administratorul croat de infrastructura feroviara, HŽ Infrastruktura, a anunțat ca au fost depuse șapte oferte din partea unor companii din tara si din străinătate pentru pregătirea documentației tehnice privind reconstrucția secțiunii de cale ferata Oštarije – Škrljevo cu o lungime totala de 114 km.
Studiul prevede elaborarea managementului de proiect, pregătirea unor variante pentru conceptul de proiectare si studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, proiectarea preliminara si studiul de impact asupra mediului.
Secțiunea Oštarije – Škrljevo face parte din linia feroviară principala de importantă internațională M202 Gara Centrala Zagreb – Karlovac – Rijeka, aflata pe secțiunea Rijeka-Zagreb-Budapesta a Coridorului Mediteranean.
Anul trecut, HŽ Infrastruktura si INEA au semnat un acord in valoare de 5,95 milioane de euro in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei care acoperă 85% din costuri. Costul total estimat este de 7 milioane de euro, iar restul de 15%, in valoare de EUR 1,05 milioane, va fi finanțat din surse proprii.
Linia de cale ferata existenta ar trebui reconstruita pentru a furniza servicii de transport interoperabile pentru pasageri si trenuri de marfa, deoarece starea actuala a infrastructurii nu răspunde cerințelor de interoperabilitate pentru coridoarele internaționale.
Secțiunea Oštarije – Škrljevo este o secțiune cu linie simpla, electrificata cu un sistem in curent alternativ 25 kV 50 Hz. Viteza maxima permisa pe secțiune este de 80 km/h, însă exista numeroase limitări din cauza stării neconforme a infrastructurii.
Linia face parte din Proiectul International pentru finalizarea secțiunii Rijeka-Zagreb a legăturii Rijeka-Granița cu Ungaria. Finalizarea proiectului va contribui la îmbunătățirea legăturii transfrontaliere dintre Croația si Ungaria.
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar