Datorită cererii crescute, Elron va cumpăra șase trenuri noi, dar nu vor ajunge în Estonia până la sfârșitul anului 2024. Anul trecut, trenurile Elron au transportat 8,3 milioane de pasageri și au înregistrat o creștere a utilizării de 8%.
Achiziția a șase trenuri electrice va fi anunțată în următoarele luni, după ce anul trecut s-a decis comandarea unor trenuri suplimentare. Dar nu vor începe să circule pe ruta Tallinn-Tartu decât în 2024, după ce calea ferată va fi electrificată.
Anul trecut, operatorul de cale ferată de stat, Eesti Raudtee, a anunțat planurile de electrificare a întregii rețele feroviare din Estonia până în 2028. La momentul anunțării, șeful Eesti Raudtee, Erik Laidvee, a declarat că lucrările ar trebui să înceapă în 2022, iar electrificarea traseului Tallinn-Tartu ar trebui finalizată până în 2024.
În prezent, rețeaua feroviară a Estoniei operează o combinație de trenuri electrice și diesel pentru călători și mărfuri.
Prelucrare si foto după news.err.ee
Notă: Compania a fost separată de Eesti Raudtee în 1998. Înainte de 2014, compania a operat exclusiv sistemul de transport feroviar electrificat din Harjumaa și a fost cunoscută până în octombrie 2013 sub numele de Elektriraudtee, adică „Căile Ferate electrice”. La 1 ianuarie 2014, Elron a preluat toate serviciile de trenuri interne de călători din Estonia. Rețeaua feroviară de la Tallinn este electrificată, lungimea totală a rețelei fiind de 132 km. Sursa wikipedia